בחורה מחזיקה בידה כדור גלובוס ומצביעה עליו (צילום: Izabela Habur, Istock)
הוא בצד השני של הגלובוס? איזה מזל שהעולם קטן|צילום: Izabela Habur, Istock

לאהבה אין גבולות. לא מעניין אותה איפה נגמרת עיר אחת ומתחילה אחרת או שיש ים בינכם לבין בן או בת הזוג שלכם. יש אנשים שהמרחק הזה מייאש אותם והם מעדיפים לוותר ולעבור הלאה, אולי כי הם לא היו ממש בעניין מלכתחילה ואולי כי הם לא מאמינים שזה אפשרי. אבל יש אנשים שבוחרים להמשיך, אולי כי הם מאוהבים ברמות ואולי כי הם מאמינים שזה בהישג ידם.

הסוג השני של האנשים נתקל בקשיים רבים בניסיון להחזיק מערכת יחסים מתפקדת בה בני הזוג נמצאים רוב הזמן הרחק אחד מהשני. אבל זה ממש לא אבוד ויש כמה דברים שאפשר לעשות בשביל לשמור על הברק ועל הרעננות של הקשר. הנה כמה טיפים.

1. תאמו ציפיות. אם מערכת היחסים שלכם לא מוגדרת, אולי זה הזמן להגדיר אותה. או לפחות להבהיר שהיא נותרת לא מוגדרת. האם אתה עדיין זוג? האם תשמרו אמונים ותחכו זה לזו? האם הכל פתוח כל עוד אתם רחוקים אלפי ק"מ אחד מהשנייה? נכון, זה מוזר לדבר על זה, אבל זה עדיף מחוסר בהירות שעלולה להוביל לציפיות שונות ואז בסופו של דבר לפיצוץ.

גבר ואישה עם טלפון סלולרי ולפטופ (צילום: istockphoto)
המון דרכים לתקשר, אבל אין כמו פגישה אמיתית|צילום: istockphoto
2. לדבר כל יום, ולא רק בטלפון. התברכנו לחיות בתקופה טכנולוגית בה מרחק איננו משחק תפקיד מבחינת תקשורת. שיחות טלפון טראנס אטלנטיות הן דבר שבשגרה, אפשר לקיים שיחות וידאו בחינם דרך סקייפ, לשלוח אימיילים ולהגיב זה בסטטוס של זה בפייסבוק. תקשורת יומיומית קבועה תשאיר אתכם קרובים אל העין וקרובים אל הלב.

3. עשו דברים יחדיו. נכון, לא תוכלו לטייל בפארק לסוע יחד באופניים, אבל גם כאן הטכנולוגיה באה לעזרתכם בדרכים יצירתיות. הרי בני זוג שחיים באותה עיר או באותו הבית לא מדברים בכל פעם שהם באותו החלל. אז למה שלא תתחילו לראות סרט באותו הזמן ותחליפו חוויות בצ'ט? מה לגבי להעמיד את המחשב אחד מול השני בזמן שכל אחד מבשל לעצמו ואחר כך אוכל? אולי להפתיע אחד את השניה עם פרחים? צריך רק להיות יצירתיים.

4. נצלו את החופש.  התוכנית היא הרי לא להמשיך ולחיות בנפרד לעולם ועד, כך שאם תחזיקו מעמד המצב הנוכחי ישתנה. לכן כדאי שתנצלו את החופש היחסי עד תום, כי עד כמה שאתם מתגעגעים כעת וקשה לכם להאמין שתרצו לבלות דקה אחת בנפרד זה מזו, אין ספק שהרגע הזה יגיע. מהר יותר משאתם חושבים. תרצו לבלות עם חברים, ללכת לקניות, לראות כדורגל בטלוויזיה, סתם לשבת ולקרוא ספר. עכשיו אין שום דבר שמונע מכם לעשות זאת.

5. אל תקנאו, אל תהיו חשדניים. כשלא מתראים כמעט בכלל קשה לדעת מה הבנאדם השני עושה. עם מי הוא מתראה? האם בחורות מפרטטות איתו? האם יש לה בחור חתיך בעבודה? מה הם עושים בערב? קל מאוד ליפול למלכודת הזו, אבל זו עלולה להיות מלכודת מוות לקשר. עדיף לבטוח בבנאדם השני ולא לעורר קונפליקטים בגלל שכשהתקשרתם לא ענו לכם או כי לקח זמן להחזיר לכם הודעה. זה לא בריא.

6. בקרו לעיתים קרובות. בסופו של דבר אין תחליף למפגשים פנים אל פנים – רגשית וגופנית. ככל שתוכלו לבקר זה את זו לעיתים יותר תכופות כך תעניקו לעצמכם דלק להמשיך ולהחזיק מעמד עד הפעם הבאה.

7. היו חיוביים. אין ברירה אלא להזכיר לעצמנו שמדובר במצב זמני שייגמר במוקדם או במאוחר. בהצלחה!

>>רוצים לדעת עוד על אהבה? היכנסו למדריך של ג'ידייט