אחרי שנפרדנו ממאור עזרא ויואב קשתי בפרק הקודם, השבוע נפרדנו מ"השוטרים" בפרק סיום מותח ועוצר נשימה שבשיאו קרב פיזי, ראש בראש, בין אלון שנהב ללירז באומן. עד לשנייה האחרונה לא היה ברור מי ייצא מקרב המכות הזה עם ידו על העליונה, בטח לא אחרי שעוד דמות משמעותית מצאה את מותה המפתיע - ישי. אם מה שקרה לו הזכיר לכם רגע דרמטי אחר מהעונה הראשונה, זה לא במקרה.
בפעם האחרונה בהחלט, הפרטים שפספסתם בפרק השבוע: השוטרת לשעבר שהשתתפה בסצנת המארב לבאומן, הדרך יוצאת הדופן שבה צולמה סצנת הווידוי של אלון למיקי ומאחורי הקלעים בקרב צחי הלוי VS דור הררי.
>> "השוטרים": צפו בפרק הסיום - "סוף הסיפור" - ב-12+
- וידוי בטייק אחד
את סצנת הווידוי הקשה והרגשית מאוד, שבה סיפר אלון למיקי על רצח מאור עזרא, השחקן צחי הלוי עשה בטייק אחד בלבד. הבמאי דן סחר הבין מיד שאין צורך בטייק נוסף, משום שצחי נתן פרפורמנס עוצמתי ומפלח לב. בהתאם, בעריכה בחר הבמאי באופן חריג להישאר בשוט רצוף על צחי לאורך רוב הווידוי, מבלי לחתוך כמעט למיקי ולתגובה שלה. - חזרה למדים
בתוך המשאית שארבה לבאומן, בלטה שוטרת אחת בין השוטרים הגברים. מדובר בשוטרת אמיתית לשעבר - רב פקד (בדימוס) שלי היאט, היועצת המקצועית של הסדרה. היאט, מי שהייתה תובעת פלילית וקצינת חקירות בימ"ר מרכז במשך שנים רבות וכיום בעלת משרד לעורכי דין, פרשה מהמשטרה זמן קצר לפני תחילת כתיבת הסדרה. - סצנה מהדהדת
כשאלון וראובן הגיעו בפרק זה למשרדי הימ"ר, הם פגשו בחניון את אדרי ונכנסו לדבר עם מפקד המחוז בעקבות אירועי המחצבה. הסצנה צולמה כך שתהדהד את סצנת ההגעה של אלון, ראובן ויואב המנוח לתחנה בפרק פתיחת העונה, לשיחה הראשונה עם מפקד המחוז. הפעם, אלון וראובן לבדם, בלי יואב, וכשהם פוגשים את אדרי - ראובן מחבק אותו. הסצנה הדגישה את השינוי הגדול שעבר עליהם לאורך העונה, לטוב ולרע. - איך הגלגל מסתובב
לאחר שעסקת הנשק של באומן נחשפה, הוא נמלט עם אלון וישי, יד ימינו, ליאכטה. באומן חשד שישי בגד בו, התעמת איתו - ולבסוף ירה בו למוות. הסצנה הזו מזכירה את ה"סולחה" מהעונה הראשונה בין מאור עזרא לבאומן, מי שהיה אז יד ימינו. עזרא חשד בבאומן על לא עוול בכפו ולמרות הכחשותיו של באומן, ניסה לרצוח אותו. עכשיו, כשבאומן הבוס בעצמו, הוא מצא עצמו באותו מקום בדיוק, לחוץ ופרנואיד, חושד בסביבה הקרובה אליו ביותר אפילו שאין סיבה מוצדקת לכך - ופוגע באנשים הנאמנים לו ביותר. - קרב המכות המטורף
קרב המכות עוצר הנשימה והפיזי מאוד בין אלון לבאומן על היאכטה צולם בלב ים, על ידי צוות מצומצם. את הכוריאוגרפיה למכות יצר כוריאוגרף האקשן נמרוד אסטל, לוחם קראטה בדרגת רב-אומן, יחד עם הבמאי והשחקנים. לצחי הלוי ודור הררי סייעה לא רק יכולת המשחק והכושר הגופני הגבוה, אלא גם ניסיונם הרב בריקוד. שני הגברים הקשוחים האלה יודעים לזוז ועבדו שניהם כרקדנים מקצועיים בעברם.