הקונצרן נוסד על ידי מאו דזה דונג בכבודו ובעצמו (ואם אתם לא מכירים אז נאמר בקצרה שמדובר בדוד בן גוריון של הסינים) והיה תחת השגחתו האישית בתחילת דרכו. הרכב הראשון שירד מפס הייצור היה משאית צבאית במשקל 2.5 טון.

לחובבי הטריוויה נספר שקונצרן דונגפנג מככב גם בספר השיאים של גינס המכובד, כשהוא מחזיק בתואר ״פס הייצור הארוך בעולם״. הוא מקיים שותפויות עם ניסאן, וולוו, PSA (עוד בטרם התמזגה כחלק מתאגיד סטלנטיס) ועוד יצרנים מובילים, אך מתגאה בחדשנות ובפטנטים שלו: בשש השנים האחרונות דונגפנג זכה בפרסים רבים בתחומי המדע והטכנולוגיה של תעשיית הרכב בסין, וידוע גם ברשימת הפטנטים הארוכה שהוא מחזיק בבעלותו.

כמה מאבני הדרך של דונגפנג מספרות ומלמדות על הדרך המופלאה שעבר הקונצרן מאז הקמתו והמשאית הראשונה שייצר אי שם בסוף שנות השישים ועד לרכבי המתקדמים והמעוצבים של היום, המתבססים על הנעה 100% חשמלית באמצעות פלטפורמות ייעודיות ומתקדמות שפיתח.  

הפלטפורמה החדשה המשמשת את דונגפנג לרכבים פרטיים, Quantum Architecture No.3, פותחה כדי לאפשר ליהנות מחלל ומרחב מקסימליים, כשכמעט 70% מהשטח שלה מנוצל לטובת תא הנוסעים. בנוסף, הפלטפורמה מתאפיינת ביעילות וצריכת חשמל אופטימלית, בטיחות מקסימלית ותכונות כמו תמיכה בטעינה אולטרה מהירה, תמיכה בסוללות בטכנולוגיית SSD שהן העתיד של הרכבים החשמליים וכמובן תמיכה ב-V2L (טכנולוגיה המאפשרת הפעלת מוצרי חשמל באמצעות שימוש באנרגיה הנמצאת בסוללה). 

כבר בשנת 1983 בדונגפנג הקימו את מרכז הפיתוח הראשון תחת הקונספט "לפתח ולשפר את מותגי ההווה באמצעות טכנולוגיית העתיד". בתחילת שנות ה-90 שוב נפתחו בקבוקי השמפניה, הפעם כדי לקדם שני אירועים משמחים: גם שיתוף פעולה ראשון עם המערב - קבוצת סיטרואן, וגם את ירידת המשאית המיליון מפס הייצור.

בתחילת שנות האלפיים, במסגרת "מסע המותגים הסינים" זכה דונגפנג בתואר "המותג התחרותי ביותר בשוק" ואף הידק את שיתוף הפעולה שלו עם קבוצת פיג'ו סיטרואן ובשנת 2017 נחנך מיזם שיתוף הפעולה לרכבים חשמליים של הקונצרן עם תאגיד רנו ניסאן.

השאיפה של דונגפנג להפוך מאחד היצרנים המובילים בסין לאחד מהמובילים בעולם, קורמת עור וגידים ממש עכשיו והיא מבוססת על חזון החברה, Drive Your Dreams. כבחירה אסטרטגית להגשמת החזון, בדונגפנג בחרו לשתף פעולה עם יצרניות מובילות נוספות ולפתוח מרכזי מחקר ופיתוח באיזורים שונים, על- מנת לחוות ולהבין מקרוב את הצרכים של קהלי יעד במדינות שאליהן היא מתכוונת לחדור כבר במהלך השנים הקרובות.

לסיכום, אמנם משמעות השם דונגפנג בסינית הוא ״רוח מזרחית״, אבל המונח הזה מקבל משמעות חדשה עם החדירה לשוק הישראלי וההבטחה לתת גם לצרכנים ולנהגים הישראליים בשורה אמיתית ותמורה מצוינת לכסף שלהם.