בין בדים לצלילים: ב"הכוכב הבא לאירוויזיון" שיר טוב הוא רק ההתחלה. כל מתמודד שמטרתו לכבוש את המסך, את השופטים ואת הקהל בבית, חייב להביא לא רק קול ייחודי אלא גם הופעה בלתי נשכחת. בדיוק כאן נכנסת לתמונה הסטייליסטית יהלי אביכזר שהופכת ביצוע מרגש לאסתטי ונעים לעין, ונותנת את הטאץ' הסופי שבהופעה לרגע בלתי נשכח. מאחורי הקלעים היא הופכת את החזון האמנותי של המתמודדים לאגדה עם התחלה, אמצע וסוף בעזרת מחט ומעט בד.
רגע לפני הגמר הגדול, היינו חייבים לשאול את הסטייליסטית הצמודה של המתמודדים את כל השאלות המעניינות ביותר, הפאשלות הגדולות, ואיך בכלל מתחילים לבנות לוק לזמר שעד היום לבש רק ג'ינס וחולצת טריקו לבנה. כל תפר, נעל או אקססורי צריכים לשרת את החזון המוזיקלי, אז איך עושים את זה עשרים דקות לפני שהפרק מתחיל?
כמה את מתאימה את הסטייל לאופי ולשיר של כל מתמודד?
"זו ממש חשיבה משותפת, גם שלי עם הבמאי וגם עם המתמודדים עצמם. בתחילת העונה יש לכל אחד מין מסלול שהוא הולך בו, ואז גם אם השיר משתנה הלוק נשאר באותה מסגרת של סגנון מסוים. אני יכולה להגיד על יובל רפאל נגיד, שבמהלך העונה הסטייל שלה השתנה. ככל שהנאמברים שלה גדלו כך גם השמלות והלוקים נהיו יותר מפוארים.
עם ואלרי היה לי תהליך מדהים. מההתחלה היה בינינו חיבור, קלטנו מיד לאיזה מקום אנחנו רוצות ללכת. רצינו לעשות לה משהו אחר ממה שהייתה עד עכשיו - יותר נקי ומתוחכם. לדולב מנדלבאום יש סגנון מאוד ייחודי ואפשר לעוף איתו, הוא לגמרי זורם ואוהב צבעוניות, יכולתי להשתגע איתו ולגוון בלוקים. תהליך העבודה עם מורן ורד היה כפול. בסוף גם רד צריך להתלבש, תפרנו את הלוקים למידות שלו מאפס. קודם אני סוגרת למורן את הלוק ואז לפי זה מתאימים לו את הבגד. ארי שמפעיל את רד לא בעייתי, הוא אוהב דברים יפים פשוט"
מה הפשלה הכי גדולה שזכורה לך מהתוכנית?
"התקרית עם אודי שניידר. ממש אפשר היה לעוף איתו, אם זה ג'קט פרווה, חולצות רשת ופריטים מנומרים. הוא תמיד דאג שהחולצה תהיה פתוחה, היה אומר שהוא רוצה כמה שיותר כדי שיראו את הקעקוע. בדואט עם אריק סיני הוא לבש חולצה מכופתרת והייתה התלבטות אם נסגור עוד כפתור או לא. רגע לפני שהוא עלה לבמה הוא ממש ביקש לפתוח, לא רציתי לבאס אותו אז פתחתי, הנאמבר התחיל ופתאום ראינו שהפטמה בחוץ. בפרק הבא כבר דאגתי שלא יקרה שוב והדבקתי לו מדבקות".
איך ניגשת לבניית הלוק של כל מתמודד?
"קודם כל מתייחסים לאיזה שיר הוא שר, לבמה שתהיה, לסגנון העיבוד של השיר, וגם לסטייל של המתמודד. אם זה דולב, אז לוקים מגניבים ואובר סייז בשכבות. אם זאת ואלרי, אז יותר שמלות בדגש על מפוארות. בתחילת העונה בניתי לכל אחד לוח השראה, לאיזה כיוון לקחת את המתמודד, לפי סגנון השירה, האופי ומה שמתאים לגוף".
בכל פרק יש את המתמודדים ש"צריכים" להתלבש ויש את אלה שנהנים מכל רגע להשוויץ בלוק. כך גם הסטייליסטית שגאה בלוקים או בפריטים ייחודיים ואפילו צופות וצופים שמתלהבים מבגד. "השמלה שקיבלתי עליה הכי הרבה תגובות והודעות הייתה של ואלרי בדואט המשותף עם דניאל וייס, כשהם שרו 'הוריקן'. קיבלתי מבול מטורף של הודעות. היה גם את המעיל החום שנתי לבש כששר את 'Mirrors', המון אנשים שמו לב ושאלו מאיפה אפשר להשיג אותו אבל זה היה וואן פיס", אמרה אביכזר.
"אודי לבש חולצה מכופתרת והייתה התלבטות אם נסגור עוד כפתור או לא. רגע לפני שהוא עלה לבמה הוא ממש ביקש לפתוח, לא רציתי לבאס אותו אז פתחתי, הנאמבר התחיל ופתאום ראינו שהפטמה בחוץ"
מה האתגר הכי גדול בסטיילינג בכוכב הבא?
"אנשים לא יודעים מה קורה מאחורי הקלעים, זה יום שלם של מדידות, שאת צריכה להוציא שלושה לוקים לכל מתמודד, ולהתחשב בעיצוב הבמה, בשיר עצמו, אפילו בהעמדה, ויש לך עשרים דקות לזה. לכי תוציא עכשיו את הלוק הכי הכי יפה, שיחמיא למתמודד. זה האתגר הכי קשוח, וזה משבוע לשבוע לוקים חדשים, אנחנו מפציצים את החדר במלא בגדים, ומחזירים אותם יום אחרי, ואז עושים הכל מחדש.
עוד אתגר שהיה זה להלביש את דניאל וייס. חושבים שזה קל, אבל זה הכי קשה. תמיד צריך לצאת פשוט, אבל זה עדיין אמור להיות לוק של במה, ושיראה וואו. אז להוציא את הפשוט הזה ביפה, זה האתגר. דניאל הוא מושלם, הוא יכול לבחור איזה לוק שהוא רוצה ואני אזרום איתו. הוא עשה תהליך מגניב כזה, בהתחלה הוא היה עומד בחדר הלבשה ולא מעניין אותו כלום. עכשיו אני לוקחת אותו לימים של איסופים ומדידות איתי, והוא עף על זה, כאילו תני לו רק עוד למדוד, ולעשות עוד לוקים. זה הכי לא מתאים לבן אדם, אבל פתאום הוא ממש נהנה מזה".
היו מקרים שהיית צריכה לשכנע מתמודד לנסות משהו מחוץ לאזור הנוחות שלו?
"ברור, כל הזמן. בסוף, אם מתמודד לא מרגיש בנוח עם בגד, אני לא אעלה אותו, כי רואים את זה בנאמבר, הוא לא מחזיק אותו יפה על הבמה - אז זה לא משהו שקרה. אבל אני תמיד מבקשת לנסות כי לפעמים זה עובד. הם מבינים שאני יודעת לעשות את העבודה שלי ושאני צודקת. עם יובל רפאל זה קורה כל הזמן, זה מתחיל ב'אני לא יודעת איך זה ישב עליי' ואז מודדים ורואים שזה מדהים. לא היה שם באמת כיוון משלה, היא מתלבשת עם ג'ינסים וטי-שירטים אז היה צריך ממש להמציא לה דמות במה מאפס. זה לא כמו ואלרי, שהיא באה מוכנה, יש לה קו מנחה. על עלמה מימון דה רזון ניסינו כל כיוון אפשרי, בדקנו איך מייחדים אותה, איך בונים ממנה מותג. בסוף פיצחנו את הדמות שלה, ואז כבר היה אפשר לעוף עם הלוקים והרעיונות".
כיום הסטיילינג שולט בעולם, אנשים מוכנים לשלם סכומי עתק עבור פריט לבוש נדיר וטרנדים באים ומתחלפים מהר מאוד. איך יודעים מה שילוב באמת יפה ומה יכול להיות הליכה שולל אחר טרנד זמני? אביכזר מסבירה: "אני מסתכלת על מה שכוכבים בחו"ל לובשים. משתדלת כמה שיותר לחדש אבל גם להיצמד לסטייל שקורה עכשיו. תמיד לחשוב על מה מישהו עוד לא חשב. קיבלנו העונה הרבה תגובות על התלבושות, יש משהו חדש הפעם ומגוון כל כך רחב של אנשים. ואלרי עם שמלות ערב, יובל שהיא פיה, ונתי שהלכנו איתו על קלאסי. יש הכל מהכל. הצוות שלי מאוד עוזר לי בזה - טל רם, ליאת גימלפרב, סיזאר סחניני, רווה וקנין, איתי בר ויד ימיני קים אליהו ".
"עם יובל רפאל זה קורה כל הזמן, זה מתחיל ב'אני לא יודעת איך זה ישב עליי' ואז מודדים ורואים שזה מדהים. לא היה שם באמת כיוון משלה, היא מתלבשת עם ג'ינסים וטי שרטים אז היה צריך ממש להמציא לה דמות במה מאפס"
מה מבדל סטיילינג לתוכנית כמו "הכוכב הבא" משאר הפרויקטים שאת עושה?
"כשאני לא עובדת עם המתמודדים בעונה, אני מעצבת גם את התלבושות של "המירוץ למיליון", "משחקי השף" ו"רוקדים עם כוכבים". "הכוכב הבא" זו באמת בועה בפני עצמה, שונה מכל דבר שסטייליסט יעשה בחיים שלו. כמות לוקים מטורפת, בזמן כל כך קצר, צריך לבנות דמויות מאפס, וזה תמיד להוציא את הלוק הכי טוב, למתמודד. תמיד צריכה להיות בשיא. תמיד לתת מאה אחוז".
מה הלוק שאת הכי גאה בו מכל העונה?
"כל פעם הפתעתי את עצמי מחדש. תמיד יש דברים שאת רוצה עוד לדייק ולעשות. מתוכנית לתוכנית, השתפרתי בזה. 99% מהבגדים שהבאתי הם של מעצבות ומעצבים ישראלים. זה קו מנחה שאני גאה בו. יש אנשים שעובדים קשה ובלעדיהם זה לא היה קורה".