בתחילת מרץ 2009 חלה ילד מקסיקני בן שש בשפעת מיסתורית. כמעט חודשיים אחרי זה הודיעו רשויות מקסיקו, לראשונה ובאופן רשמי, על הימצאותו של וירוס חדש באוויר, שזכה לשם "שפעת החזירים". איגוד הבריאות העולמי הכריז על שפעת החזירים כמגיפה עולמית, וצופה שיהיו כשני מיליארד חולים בשנתיים הקרובות. על פי הצפי של משרד הבריאות, כשליש מאוכלוסיית ישראל תחווה את המחלה ברמות שונות של קושי.

מרגע ששמענו על המחלה, כמעט ואין אדם שלא התעסק עם אלפי השאלות שמתרוצצות במוחנו, שלא תמיד קיבלו מענה: מה הסימנים להדבקה? מה צריך לעשות ברגע שנדבקים? מתי כן צריך ללכת לבית החולים? מתי המחלה הופכת למסוכנת? האם יש חיסון ואם יש מתי יגיע לישראל? 

"איך מנצחים את שפעת החזירים?" הסרט התיעודי של גלעד עדין, לא בא במטרה להפחיד אותנו, למרות שהנתונים האלה נשמעים מאוד מפחידים. להפך, בעזרת המומחים פרופסור דן אנגלהרד, ראש הצוות לטיפול במגיפות במשרד הבריאות ופרופסור אלון מוזס, יו"ר איגוד המחלות הזיהומיות, הסרט יסקור את דרכי הטיפול במחלה ויענה על כל השאלות הבוערות בקרב הציבור בישראל ולמעשה הוא יעשה  סדר בחרושת השמועות ובפאניקה הסוררת סביב המחלה, וגם יתן לנו כלים פרקטים להתמודדות עם המחלה.  

לצפיה בסרט התעודי המלא


עוד בנושא:

נשים הרות נמצאות בסיכון גבוה יותר להידבקות במחלה

איך תדעו אם נדבקתם בשפעת החזירים או בשפעת רגילה?

תזונה נכונה תעזור לכם להימנע מהדבקות במחלה