שעשועון הטריוויה החדש, "זוג במבצע", בוחן את הידע הכלכלי של הזוגות במחירי השוק במגוון מוצרים - החל מקלמר לבית הספר, דרך שיעור פילטיס במכון כושר ועד לטיסה בשמי הארץ. בכל שלב, זוג המתמודדים יתבקש להרכיב סל קניות ממוצרים שכולנו מכירים, ולהגיע לטווח מחירים שנקבע מראש. הצלחה במשימה תעניק להם פרסים ותקדם אותם לשלבים הבאים עם רשימת קניות יקרה יותר, סיכון גדול יותר ופרסים שווים הרבה יותר.

>> רוצים לדעת עוד? כל הפרטים על שעשועון הקניות החדש

טל ושחר מתל אביב, בני זוג מזה שלוש שנים, הם הזוג הראשון שינסה לגרוף את כל הקופה ולהוכיח שהם אלופים במחירי השוק. בשלב הראשון, השניים מתבקשים להרכיב סל קניות בטווח שבין 90-100 ש"ח מהמוצרים הבאים: לק ציפורניים פשוט, מחדד שולחני ממתכת, מסטיק MUST, ספל לקפה, קנקן זכוכית עם ידית מפלסטיק, 50 שקיות אשפה מתכלות, אוזניות כפתור לא מקוריות וחלה מתוקה קלועה. צפו בסיבוב הראשון ונסו בעצמכם להרכיב את העגלה המנצחת שלא תחרוג מהתקציב.

>> חושבים שאתם יכולים לעמוד במשימה? נסו בעצמכם במשחק האינטרנטי וצאו לקניות

כמה כסף אנחנו באמת מוציאים בחודש?

כולנו מודעים עד רמת השקל לכמה אנו משלמים על סעיפים קבועים ו"כבדים" כמו שכר דירה/משכנתא, גן/צהרון/מטפלת, ואפילו על דברים פחות כבדים אך לא משתנים כגון ועד בית, מכון כושר, וחבילה סלולרית.

אך חוסר היכולת של רוב המשפחות להעריך בדיוק רב יותר את גובה הוצאותיהן בסעיפים המשתנים נובע לא רק מסיבות פסיכולוגיות (הדחקה), אלא גם מהעובדה הפשוטה שכיום קשה מאוד למצוא ולו מוצר או שירות אחד שלו מחיר אחיד בכל נקודות המכירה ולאורך זמן.

בנוסף, המוצרים הקטנים, שלרוב אנחנו לא מייחסים חשיבות כשאנחנו קונים, מצטברים בכל חודש לסכומים של עשרות אם לא מאות שקלים בחודש, שאין להתעלם מהם בחישוב החודשי של מאזן ההוצאות וההכנסות. נסו להיזכר כמה הוצאתם על בולים או על נורות שהחלפתן בחודש האחרון, כמה על סנן מים, עטים לכתיבה ודפים למדפסת. לא פשוט, נכון?

רוצים לדעת איך לחסוך בכל מיני תחומים בחיים? מתחם מיוחד של mako מציג את הטיפים והעצות כדי לנהל כלכלת בית נכונה וחסכונית. כנסו כבר עכשיו ל-mako בודק

>> כמה כסף אתם מוציאים על חינוך הילדים? הכתבה המלאה של דבי קצב

זוג במבצע, הערב בשעה 22:50