לעמוד מול חמישה אנשי עסקים ממולחים עם ניסיון של שנים רבות זה לא דבר פשוט. קשה לדעת מראש איך להתכונן לפיץ' כשמגיעים למעמד הזה מול "הכרישים" (פרק חדש הערב, אחרי החדשות, קשת 12), ועוד יותר קשה לדעת מה בדיוק צריך לעשות כדי להצליח ולקלוע לטעמם כדי שישקיעו. מה שבטוח, זה שאחרי 4 עונות ועשרות רבות של פיצ'ים, קל מאוד לראות מה לא כדאי לעשות במעמד הזה. אלו הדרכים שבהם יזמים יכולים להבטיח כמעט בוודאות, שהכרישים לא ישקיעו במיזם שלהם. 

להגיע לא מוכנים לפיץ': במעמד שבו נמצאים מול חמישה משקיעים, כל אחד מהם עם ניסיון עשיר ורב שנים, כדאי מאוד להגיע עם כל הידע הנדרש. הכרישים אוהבים להתקיל בשאלות, השילוב והגיוון ביניהם מוביל לכך שהם מבינים כמעט בכל נושא ובכל מיזם שנקרה בדרכם ואין לזלזל בזה. יזמים שלא מגיעים מספיק מוכנים, מוצאים את עצמם מותקלים בשאלות שאין להם מענה מספק לתת עליהם ובכך מכשילים את עצמם מראש ברמת המקצועיות.

להיות מקובעים על הצעה ראשונית: חלק גדול מהעניין בלבקש השקעה למען המיזם שלך, הוא לדעת לנהל משא ומתן. לא פעם הכרישים מתעניינים ברעיון או מוצר ורוצים להשקיע, אבל מחשבים סיכון עסקי ומציעים הצעה שונה משל היזמים. לא מעט פעמים הם גם יוצרים שיתופי פעולה ביניהם או מציבים תנאים מסוימים כדי לבצע עסקה. יזמים שמגיעים מקובעים אך ורק על ההצעה שלהם, עלולים להפסיד הזדמנויות טובות אחרות ולהפסיד משקיע. כמובן שלא צריך להסכים בצורה עיוורת לכל הצעה שהכרישים מציגים, אבל גם חבל ללכת ראש בקיר ולהפסיד בגלל זה סיכוי לרומם את המיזם.

להסתיר פרטים חשובים: מספיק לראות פיץ' אחד או שניים, כי לראות שהכרישים לא פראיירים והם מבינים עניין. מדובר באנשי עסקים ממולחים שראו דבר או שניים בעולמות היזמות, והם יודעים לשאול את כל השאלות הנכונות. גם אם יזם ממש ינסה להסתיר פרטים בנוגע למיזם או העסק שלו, הם יזהו אותו תוך זמן קצר ובטח לא יהיו מרוצים שהסתירו מהם. זו דרך בטוחה לפגוע בסיכויים להשקעה.

לא להתמקח: יש יזמים שמגיעים מאוד נלהבים מהאפשרות שמישהו ישקיע במוצר שלהם ומוכנים לקבל כל מחיר. התמקחות זה שריר שחייב לתרגל כדי להיכנס לעולם העסקים, בטח ובטח כשמגיעים לעמוד מול חמישה כרישים שעושים את זה על בסיס יום יומי והם בעמדת הכוח. אפשר לתת הצעה נגדית, רצוי להעריך את המוצר שלכם והשווי שלו נכון, ולא לשכוח שהשאיפה של משקיע היא לקבל כמה שיותר אחוזים תמורת הכסף שלו.

מגיעים שני יזמים ורק אחד מדבר: אין יותר מידי מה לפרט פה, זה סתם נראה מוזר. שני יזמים עומדים מול הכרישים אבל רק אחד עושה את הפיץ', קצת נראה כמו שני אחים שההורים הכריחו את הבכור להביא איתו את אחיו הקטן.

מדברים ברגשות ודעות במקום במספרים: הכרישים אוהבים שמדברים איתם בנתונים וכסף. זה מקסים לראות מיזמים שיכולים לשנות את החברה, שנועדו לעזור לאחרים, שמגיעים ממקום אישי ומיוחד, אבל שורה תחתונה אלא אנשי עסקים והם באו לעשות ביזנס. יזם שחוזר ואומר שהוא מאמין מאוד במוצר או בעסק שלו, אבל לא מגבה את זה במספיק נתונים, או שהנתונים שלו לא רלוונטיים, הם פשוט לא ירצו להשקיע בו.