מהרגע הראשון היה ברור שבוגולוג בדרך להפוך ללהיט גדול, אבל איש לא שיער שזה יקרה כל כך מהר. היזם אדיס מקונן הציג בתוכנית "הכרישים" משחק שמשלב בין הטלפון החכם למשחק כדור אמיתי. "המיזם מדבר לילדים של היום ויעזור להם לעזוב את המסכים ולעשות פעילות ספורטיבית מהנה", הבטיח.

הכרישים התלהבו מהרעיון וזיהו מיד את הפוטנציאל. מקונן עשה היסטוריה כשקיבל הצעות מכולם, אבל בחר ללכת עם אמיר איל, יסמין לוקץ' וזהר לבקוביץ. חודש בלבד חלף מאז שידור התוכנית והטלפון של מקונן לא נרגע. הצעות עסקיות זורמות אליו בלי הפסקה ובוגולוג כובש את המדינה במהירות, כשפניו גם לחוץ לארץ.

"לא ציפיתי לתגובה כזאת היסטרית ולהתעניינות הגבוהה שהגיעה בעקבות השידור", מודה מקונן ומכריז כי המכירה המוקדמת דרך האתר נפתחה באופן רשמי כשהאספקה צפויה עד לחודש ספטמבר. "אנחנו פועלים בשני ערוצים: מכירה בדיגיטל, בין אם זה במכירות מוקדמות ובין אם אחרי שהמלאי יגיע, ומכירה באמצעות מפיצים שינגישו את המשחק לחנויות. יש לנו כבר קשרים מתקדמים מאוד עם מפיצים, גם מהארץ וגם מחוץ לארץ. מפיצים ממדינות רבות בעולם בקשר איתנו ומחכים למוצר, כולל מאוסטרליה, צרפת וארצות הברית".

אם יצא לכם לבקר לאחרונה בספורטק הרצליה יש סיכוי שנתקלתם במתחם ייעודי שמוקדש כולו לבוגולוג. "ספורטק הרצליה ראו בזה פוטנציאל להפעלות ולהפנינגים. יש להם מגרש תחום שמיועד לבוגולוג. בגלל שזה חשוף לוונדליזם וצריך שיהיה מי שיטפל בזה, מנהלי הפארק מחברים ומוציאים את הכדור". במקביל, בימים אלה בעלים של מתחם לייזר טאג בנתניה מקדם בניית מתחם ראשון מסוגו של בוגולוג בעיר. עסקים נוספים הקשורים לאטרקציות ולהפעלות לילדים פנו למקונן במטרה לפתוח עוד מתחמים ייעודים כאלה.

אמיר איל במתחם הבוגולוג (צילום: צילום פרטי)
אמיר איל במתחם הבוגולוג בספורטק הרצליה|צילום: צילום פרטי

מה עם בתי הספר?
"בתי ספר רוצים לקנות את בוגולוג ולהשתמש במשחק בשיעורי ספורט. אורט, רשת החינוך הגדולה בישראל, רוצה לעשות קנייה מרוכזת לבתי הספר שלה. יש התעניינות ומפיץ שעובד עם בתי ספר ויכניס את בוגולוג פנימה".

במקביל, מקונן מספר על התעניינות גדולה במוצר מצד קבוצות כדורגל ישראליות בכירות. מכבי נתניה משתמשת בבוגולוג גם לאימוני הנבחרת וגם לפעילויות מחצית, כפי שקרה באחד המשחקים האחרונים. "יש להם קהל שבוי שמחכה רבע שעה עד שהמחצית השנייה מתחילה. הם עשו הגרלה ובחרו שלושה אוהדים מהקהל שישתתפו ב'אתגר הבוגולוג', שהפך פופולרי מאוד בטיקטוק. כל שחקן צריך לעשות כמה שיותר סיבובים עם הכדור. כל סיבוב מזכה בנקודה וככל שעושים יותר נקודות זוכים בפרס טוב יותר מהמועדון".

פנייה נוספת הגיעה מקבוצת הפועל באר שבע שתאמץ את המשחק לאימוני הנבחרת שלה ולפעילות המחצית שלה במשחק הקרוב מול בני סכנין. "קבוצות הכדורגל רואות במוצר ערך ספורטיבי וכזה שעוזר לקואורדינציה. השחקנים מתאמנים בבוגולוג במגרש האימונים שלהם ומתנסים בזה. זה הופך להיות חלק מהכלים האימוניים שלהם".