לא מעט אנשים מצליחים חוו בתחילת הדרך מקרים של חוסר הצלחה או אפילו כישלון, שהפכו בסופו של דבר לנקודת ציון חשובה, ממנה התחילו את הטיפוס שלהם אל הפסגה.
סיפור דומה קרה לעינב אדיב-ברר מ"הכרישים", כשהייתה יזמית צעירה. "כשפתחתי את העסק הייתי בערך בת 23", נזכרת עינב, שהחלה אז בייצור מגבונים כמו אלו שנמצאים היום כמעט על כל שולחן של מסעדה. "אז עוד לא היה גוגל והדרך היחידה למצוא לקוחות הייתה חיפוש ב'דפי זהב'. כמובן שהלקוחות הראשונים היו באות א' ואותם בעלי עסק זרמו איתי. הפדיחה הייתה שכל הסחורה שקיבלו ממני הייתה פגומה, בגלל שזה היה הייצור הראשון שלי". למרות התקלה במוצר, הלקוחות לא ביקשו מעינב את כספם בחזרה. "הם היו נחמדים מאוד ואמרו לי שאלך ואלמד מה עשיתי לא בסדר, כדי להשתפר ולייצר להם אריזות חדשות. מכאן יצאתי לדרך מוצלחת יותר". בהמשך, מכרה עינב את מותג החיתולים 'בייביסיטר' שהיה בבעלותה במיליונים.
יש אנשים שזקוקים רק לאדם הראשון שיאמין בהם וייתן להם את ההזדמנות להצליח. סתיו שחם, כיום מנכ"ל הייטק, זוכר היטב מישהי כזו שנתנה לו הזדמנות להגשים חלומות. "כשסיימתי סטאז' בראיית חשבון לא הייתי מעוניין להיות שכיר, וחלמתי להקים חברה שתכבוש את העולם", מספר שחם על ההתחלה שלו. "פניתי לאודליה לבנון, שהייתה אז סמנכ"לית מערכות המידע של רשת הקמעונאות מגה. אודליה הכירה אותי בתור רואה חשבון והיא סמכה על הרקע והידע שלי. כך היא הסכימה שמגה תהיה הלקוח הראשון של החברה שאקים. למחרת כבר התייצבתי ברשם החברות והקמתי את החברה שלי סגמנט, שפעילה כבר 18 שנה".
גם בגיל צעיר אפשר לפתח חוש עסקי ולפעמים לא צריך לחפש רחוק, כי ההזדמנויות נמצאות ממש מתחת לאף. בתחילת דרכו הדר גולדמן זיהה הזדמנות כזו, והחליט שהוא לוקח סיכון. "כנער בן 13, עבדתי כשליח על אופני-תלת גדולות, כמוביל ירקות ופירות מהירקן לבתי הלקוחות. המצחיק הוא, שלקחתי על עצמי את כל האחריות על המשלוחים של הירקן הזה ועוד חנות מכולת נוספת, שהייתה ממש במרחק כמה רחובות". כיום מתמחה גולדמן בתחום הנדל"ן, אבל כנראה שהתמצאות במרחב וזיהוי הזדמנויות בשטח זה משהו שאפיין אותו מגיל צעיר. "גייסתי שני חברים שעבדו איתי במכולת ואצל הירקן, בעצם ייצרתי "סיירת" קטנה שסיפקה את כל צרכי השליחויות בשכונה, כשבחרתי חנויות שאינן מתחרות ביניהן . זה היה כיף אדיר".
"הכרישים": הערב (ראשון) אחרי "צומת מילר 2" בערוץ 12