ליאור וקנין הגיע לכרישים עם ה"חביתותים" חביות לגידול צמחייה בבית, מיזם אקולוגי שהלהיב במיוחד את הכרישים וגרם לדובי פרנסס וזהר לבקוביץ' להתחרות ביניהם על השקעה במיזם. בסופו של דבר בחר היזם לקבל את הצעתו של דובי פרנסס. "מיד אחרי הצילומים דובי העמיד לרשותי יועצת שעשתה עבודה מעולה בכל מה שקשור לעניינים כמו עלויות, תמחור ושיתופי פעולה", מעדכן ליאור בהתקדמות המיזם שלו. "כרגע המיזם מתפתח בהתאם לקצב שאני רוצה והצעד הבא הוא שיתוף פעולה עם משתלה בראשון לציון כדי להקים שם את "בית חביתותים".

ליאור סיפר לכרישים שאחרי 20 שנות עבודה בחברות סטארט אפ מצליחות החליט לעשות הסבה מקצועית. "הצלחתי בהייטק אבל לא יצאתי משם מיליונר, ההחלטה לעזוב התגבשה במהלך תקופה ארוכה. בזמן הזה למדתי ייעוץ שיווקי ואת כל התכנית השיווקית של המיזם שהצגתי בפני הכרישים, בניתי באחת מהמשימות שקיבלתי בקורס. כבר שם זיהיתי את הפוטנציאל ואמרתי שאני חייב לנסות. האמנתי שתמיד אוכל לחזור בחזרה להייטק אם לא אצליח מאחר ויש לי ניסיון רב בתחום. יצאתי לדרך בפול גז וגיליתי שאנשים באמת רוצים את מה שייצרתי".

"הגעתי לתכנית בחשש לקבל דחייה אבל הייתה התלהבות גורפת מצד הכרישים, הם ממש רבו עליי אבל החלטתי ללכת עם דובי פרנסס, שהיה הכי אסרטיבי. לעמוד מול הכרישים ולמכור את הבייבי שלך זה יותר מרגש מסטארט אפ", סיכם ליאור את החוויה.

הפיץ' של דניאל ואליה (צילום: מתוך
שוקולד טבעוני ובטוח. היזמים דניאל ואליה|צילום: מתוך "הכרישים", קשת12

דניאל ברקת ובת זוגו אליה עדי, הגיעו אל הכרישים עם שוקולד טבעוני שפיתחו ולמוצר קראו "פנדה" שזה גם שם החיבה שבו מכנה אליה את דניאל. אחרי משא ומתן מול הכרישים הם קיבלו הצעה על נתח גדול יותר של אחוזים ממה שחיפשו והחליטו שלא לקבל אותה.

"אנחנו שלמים עם ההחלטה לא לקבל את ההצעה של הכרישים", סיפר דניאל אחרי הצילומים, "גם הם נתנו לנו פידבק שאנחנו כבר בשלב שאפשר לממן את הפרויקט בעזרת הלוואה ולא רק עם צירוף משקיעים. אחרי הכל, הגענו לתכנית עם מוצר שכבר קיים ונמכר".

מה קורה עם מיזם השוקולד הטבעוני מאז הצילומים? דניאל מעדכן: "עשינו מהלך משולב של קמפיין מימון המונים יחד עם הלוואה מהבנק, כדי להשיק את ליין החטיפים ולהרחיב את כושר הייצור שלנו. זו גם הייתה המטרה שבשבילה הגענו לתכנית. בקמפיין המימון גייסנו 360 אלף שקל, יש לנו קהל נאמן שאוהב את המוצרים. הבאנו מכונות חדשות ואנחנו מתרחבים גם בשיווק וגם בייצור".

דניאל גם הסביר שלמרות החששות של הכרישים מכמה מרכיבים בשוקולד שמייצרים השניים, הם לא שינו את מרכיבי השוקולד. "המרכיבים במוצר שלנו מאושרים, בטוחים וקיימים בעשרות מוצרים ברחבי העולם. יכול להיות שבעתיד נשנה משהו מהמרכיבים אבל רק כדי לשפר את המוצר, אין כאן משהו מפוקפק או בעייתי מבחינה בריאותית", הבהיר הייזם.

_OBJ

היזמית ליאת גולן ספי הגיעה אל הכרישים עם מוצר שפיתחה בשם Noybo – פטנט של "שירותים ניידים" לילדים. ההשראה לשם אגב היא מפירוש המילה בשפה הוויטנאמית – "סיר לילה". בתכנית עצמה היא אמנם לא קיבלה הצעה מהכרישים, אבל סיפרה: "עינב אדיב ברר ניסתה לעזור לי בחיבור לכמה גופים כאן בארץ, אבל המשא ומתן לא צלח. בנוסף הדר גולדמן המליץ לי לחפש משווק ולהרוויח רק את התמלוגים, ואכן התחלתי לחפש משווק כזה".

עד שתמצא משווק או משקיע, ממשיכה ליאת במכירת המוצר שלה בארץ וגם ברחבי העולם. "כרגע אני ממשיכה להרחיב את מכירות המוצר בעזרת משווקים לחו"ל וגם באינטרנט. בארץ הולך קצת יותר קשה, לא בגלל הצרכנים שמתלהבים מהמוצר, אלא יותר בגלל רשתות השיווק".

_OBJ

ניר בן ימיני הגיע לכרישים עם giraffe - אפליקצייה בתחום התיירות שמחברת ילדים לחוויות טיול בעזרת הסמארטפון. למרות פידבק חיובי והתעניינות של זהר לבקוביץ הוא יצא מהתכנית בלי הצעה מהכרישים. מה קורה עם המיזם שלו היום? "כרגע לא קורה כלום עם המיזם, ללא שום קשר למה שהיה בתכנית", מעדכן ניר. "בימים אלה אני מתקדם עם מיזם אחר בתחום התיירות, שמטרתו להביא תיירות אופניים מחו"ל לישראל. התוכנית היא לגייס מימון המונים למיזם ועד עכשיו הולך טוב, גייסתי כבר 73 אחוזים ממטרת הגיוס מהר ממה שציפיתי".

"הכרישים": ראשון אחרי "צומת מילר 2" בקשת, ערוץ 12

ובשבת הקרובה בערוץ 12: אירוע טלוויזיוני חד פעמי – "חטיפה קו 300" ב-21:00 בקשת