לאן בדיוק אפשר ללכת עם התסרוקות או הבגדים שרואים בתצוגות האופנה?

מעלים את קו המותן (ג'ייקוב וסנדרס) (צילום: רויטרס)
שבוע האופנה ניו יורק 2008: קולאז' דוגמניות עם מראה גזרה גבוהה|צילום: רויטרס
אף אחד לא באמת לובש את הבגדים האלה או מסתרק ככה. העניין הוא השואו ונראות הדברים - כדי למשוך את תשומת הלב של המבקרים, של האופנאים, של הקניינים ושל הצרכנים.
מה שחשוב שמאחורי תצוגת אופנה או קמפיין או הפקת אופנה למגזין יש רעיון מסויים ("קונספט") שאיתו המעצב זורם ואותו המעצב מנסה להעביר באמצעות הדוגמנים, העיצוב והסטיילינג. לדוגמא: בתצוגות שיער - התסרוקות לרוב אווגנרדיות או מרושלות. הגבהים אליו מגיע לשיער עצומים. הפנטזיה באה לידי ביטוי גם באביזרים המשלימים את הופעת כל דוגמן ודוגמנית. ברגע שמשלבים חזון של מעצב ותצוגת אופנה או הפקת אופנה - מקבלים שואו אחד גדול מהחיים.
בשואו הזה הציבור יכול לפרש כראות עיניו את מה שקורה על הבמה, לקחת עשירית ממה שהוא רואה ולתרגם את זה לחייו האישיים - ואולי ככה לאמץ חלק מהחזון של המעצב. לדוגמא: בתצוגה של מוטי חסון- כובעים ענקיים ובגדים בשכבות. הצרכן יכול לקחת משהו אחד מכל התצוגה הגרנדיוזית הזאת ו"להקטין" לעצמו, מכל השכבות הצבעוניות הצופה בתצוגה יוכל לקנות לו את הג'קט מלמעלה, או רק חולצה מכופתרת, און את הצבעים שילבשו השנה,אן הבדים שיהיו אופנתיים השנה.
כנ"ל לגבי התסרוקות, המראה המרושל מוצג בגובה ונפח ענק, הנשים שרואות את התצוגה יכולה לראות מה הכוונה ולעשות את אותו הדבר בקטן. הסתכלות על שילובי צבעים, התאמת כובעים לבגדים, שלל רעיונות שהמביטים בתצוגה יכולים לקבל ולעשות אינטרפרטציה משלהם על עצמם.
כמה זמן עובדים על התצוגה? לרוב כמה חודשים מראש, מתכננים כבר את התצוגות לעונות הבאות. ברגע שקולקציה מוכנה חושבים על קונספט ההצגה שלה - וברגע שיש קונספט מיישמים אותו על המסלול או על דפי המגזין. האנשים שלוקחים חלק בעיצוב הקונספט הם צלמי אופנה, סטייליסטים, מלבישים, תכשיטנים, מאפרים, מעצבי שיער, במאים, וכמובן האנשים שעומדים מאחורי המותגים ורוצים להעביר את המסר של הקניינים ושל הצרכנים.