השנים האחרונות בחייה של דנה גרוצקי היו מלאות בתהפוכות. אחרי הגירושים מאבי בתה, חיים שטרן, גרוצקי חשפה כי היא בזוגיות עם המסעדן אסף ליס, בעליהם של מסעדות מצליחות כמו קיטשן מרקט, משייה ומגרב. מהר מאוד התברר שליס וגרוצקי לקחו את הקשר גם לשלב הבא – השניים התארסו וגרוצקי הודיעה כי היא בהריון. בראיון ל"אנשים", מספרת גרוצקי לריטה גולדשטיין על מערכת היחסים עם אסף ועל החששות לקראת הלידה.

"קיבלתי הרבה הצעות: מאנשים צעירים, רווקים, גרושים, זקנים, בכל צבעי הקשת. זה לא משנה, לא הייתי זמינה לזה, לא רציתי", מספרת גרוצקי. "לאסף היה את הטלפון שלי. הייתי נורא מנומסת כשהוא פנה אליי באסאמסים, מנומסת אך חסרת עניין, והוא לא ויתר. בפעם הראשונה שנפגשנו פשוט התאהבתי בו כמו שלא ידעתי שזה אפשרי, אהבה ממבט ראשון. זה לא קרה לי אף פעם".

גם כיום כשהיא בהריון מתקדם, גרוצקי עובדת עד הרגע האחרון. היא מצטלמת לקמפיין של חברת "טבע נאות", ועל אף השינויים הפיזיים שמזמן ההריון, היא מעידה כי היא שלמה עם הגוף שלה יותר מאי פעם. המנחה שיתפה לא פעם בהפרעות האכילה שמהן סבלה בעבר, ובראיון ל"אנשים" ששודר לפני כשנה אמרה: "הייתי מאוד רזה. בתקופה הכי רזה שלי אני חושבת שהייתי 39 קילו, הייתי חיה על תפוח ומים. הייתי נשקלת כל יום, ואם לא הייתי ירידה במשקל הייתי מורידה גם את המלפפון והתפוח".

"אני הולכת עם אוברול צמוד ואני מחבקת את השינויים שקורים בגוף שלי"

"אני כל כך נהנית להיות בהריון, אני משמינה כל כך בנחת. זה גם ירד", אומרת גרוצקי בראיון הפעם. "זה בסדר, אז התחת שלי ענק. אני הולכת עם אוברול צמוד ואני מחבקת את השינויים שקורים בגוף שלי. אני בעצמי לא מאמינה שהגעתי למקום הזה, אבל אני ממש שלמה עם מי שאני ועם מה שאני. נראה לי שזה כי אוהבים אותי ואני מרגישה נאהבת בבית. אחד הדברים העיקריים שהשתנו זה הנוכחות של אסף בחיים שלי. הוא לא רואה שעליתי גרם וגם אם הוא משקר, אני ממש מעריכה את זה. אני באמת רואה בעיניים שלו שהוא אוהב אותי באותה מידה, וזה לא מובן מאליו. יש לי מזל גדול".

כבת זוגו של מסעדן מצליח, תהיו בטוחים שגרוצקי מקבלת מענה לכל חשק או קרייב שתוקף אותה בזמן ההריון, בין אם זה למלפפון חמוץ מקופסת שימורים או למנת גורמה מאחת המסעדות שבבעלותו של ליס. "פעם אחת הבאתי לה מלפפונים חמוצים והיא עפה על זה. היו מספר איומים, אבל זה דעך והחלטתי לא להזכיר את זה", מספר אסף. על ההכנות ללידה המתקרבת, הוא אומר: "אמרתי לה שניקח דולה, היא אמרה שלא צריך. קורס הכנה ללידה? לא צריך. אולי נראה את בית החולים, שאני אבין מה קורה? היא אמרה לי שלא צריך". לדבריה של גרוצקי, חוויית הלידה של בתה הראשונה אלכס גרמה לה להבין שתכניות לחוד – ומציאות לחוד. "חוויתי היפרדות חלקית בשלייה, הייתי בבית חולים בשמירת הריון במשך חודש. התפתחו לי צירים שנמשכו שלושה ימים, הלידה עצמה הייתה מאוד מרגשת אבל אז הייתי קרוב לשלושה שבועות בפגייה עם אלכס. זה לא הסיפור הקלאסי, אז שחררתי מכל תכנית שלא תהיה", היא מסבירה.

כאמור, חודשים ספורים לאחר שחשפו את הזוגיות ביניהם, בישרו גרוצקי וליס לעולם כי הם מצפים לילד. כעת מסתבר כי גם הליך הכניסה להריון עצמו קרה מהר מהצפוי. "לאורך כל הזמן הזה הייתי עם התקן תוך רחמי. הלכתי לרופא כדי שיוציא לי את ההתקן ושאלתי אותו: 'כמה זמן יש מהרגע שבו אתה מוציא לי את ההתקן ועד הרגע שבו אני עלולה להיכנס להריון?'", נזכרת גרוצקי. "הוא אמר לי: 'אם את לא רוצה להיכנס להריון, אל תוציאי את ההתקן'. אמרתי: 'לא, אני בעניין', והוא אמר שבגדול אני יכולה להיכנס להריון כבר מחר. ביום למחרת באמת נכנסתי להריון".

על אף הוותק הרב שהיא הספיקה לצבור בתעשייה, לדבריה של גרוצקי, החשש שמקומה ייתפס במהלך חופשת הלידה אליה תצא בקרוב קיים ומוחשי. "זה מקצוע שיש לו הרבה מאוד פלוסים, אבל גם הרבה מאוד מינוסים וזה אחד מהם", היא מסבירה. "החוסר ודאות הזה, זה משהו שאני שונאת בתחום הזה. אני מאוד בטוחה במקום שלי ומחכים לי, אני יודעת שיש לי לאן לחזור, ובאותה נשימה לכולם תמיד יש מחליף, והתחום הזה הוא תחום שבכל רגע נתון יכולים למשוך לך את השטיח מתחת לרגליים".