ב-25 בנובמבר 1998, איבדה מרים פרץ את בנה הבכור, סגן אוריאל פרץ ז"ל, מפקד בגדוד 51 של גולני שנהרג במארב בדרום לבנון. 12 שנים מאוחר יותר, ב-26 במרץ 2010, דפקו על דלת ביתה נושאי הבשורה המרה בפעם השנייה כשבנה השני, רס"ן אלירז פרץ ז"ל נהרג בהתקלות עם מחבלים ברצועת עזה. בראיון לניב גלבוע ב"אנשים", שישודר הערב ב-17:15 (ערוץ 12), משחזרת פרץ האם את היום הקשה ב-1998 ואת זה שהגיע ב-2010 והפך לאם שכולה לשניים מבניה.

"הסיטואציה הכי קשה לי בנפילת אוריאל", היא מספרת על רקע חלקות הקבר של בניה, "זה לראות את אלירז, בני, מגיע הביתה במדי צה"ל ועומד ליד הדלת וצועק 'אחי, אחי שלי, אוריאל'. ולא ידעתי שיעברו 12 שנה ואח שלך יהיה כל כך קרוב אליך".

את הדפיקה בדלת שפרץ שמעה פעמיים היא מתארת לפרטים באופן מצמרר: "ראיתי את המדים, הבנתי שהם באו אבל הפעם לא אתן להם להיכנס וכשהם נכנסו סגרתי להם ביד שלי את הפה. כי כל דקה שהם לא אומרים את השם, שהם לא אומרים - הוא חי. עוד דקה, עוד שתיים, עוד שלוש, עוד ארבע".

את סיפור השכול הקשה שלה פרץ מספרת בהרצאות שהיא מעבירה בקרב בני נוער וחיילי צה"ל ובחודש מרץ האחרון, הוכרזה ככלת פרס ישראל למפעל חיים על חיזוק הרוח היהודית-ישראלית.

"אנשים" עם חיים אתגר וקורין גדעון: ראשון עד חמישי ב-17:15 בקשת, ערוץ 12