דני פרידמן הוא אלוף הארץ בחתירה ומקום תשיעי בעולם בענף. בשבועות האחרונים, בצל האימונים הסדירים, המחשבות שלו נמצאות דווקא באוקראינה. שם המשפחה שלו מנסה להתמודד עם החיים בצל הלחימה. הבוקר (שני) הוא התראיין לפאולה וליאון רוזנברג וסיפר בדמעות על המצב הקשה של משפחתו שנמצאת בקייב.

"הייתי במחנה אימונים באיטליה, הכל היה בסדר ונחמד. התעוררתי בבוקר והטלפון שלי התפוצץ, יש מלחמה. לא הבנתי מה קורה. התחלתי להתקשר ואף אחד לא ענה, אנשים ברחו. היה לי מאוד קשה לקבל את זה. אני עליתי בגיל שנה וגדלתי בארץ, אבל יש לי שם משפחה וחברים מענף החתירה. אנשים עזבו את הבית אפילו בלי מטען לטלפון".   

"בשבועות הראשונים היה לי מאוד קשה מכל הסרטונים ששלחו לי. ראיתי את הזוועות שעוברות שם והיה לי לא פשוט. היה לי קשה להתרכז באימונים אז עזבתי והתחלתי להתנדב. אנחנו עוזרים עכשיו להרבה פליטים שהגיעו לארץ מבחינה כספית".

מה עם המשפחה שלך?
"סבתא שלי מאוד מבוגרת, היא בת 85 וגרה בקייב. אמא שלי בקשר איתה, אני בקשר עם בת דודה שלי בעיקר. היא הצליחה לצאת, היא עם המשפחה שלה בפולין".

פאולה וליאון הפתיעו את פרידמן והעלו את בת דודתו, אלונה, לשידור. בשיחה מרגשת שהתנהלה בין השניים ברוסית האלוף פרץ בבכי בשידור. "היא אומרת שהמשפחה שלנו בקייב תחת מתקפה. היום מפגיזים מאוד חזק שם. קשה לי לראות אותם ככה, אני יודע מה הם עוברים".

דני פרידמן מדבר עם בדת דודתו שנמלטה מקייב (צילום: מתוך פאולה וליאון, קשת12)
נמלטה לפולין. אלונה|צילום: מתוך פאולה וליאון, קשת12

ספר על התחושות שלך.
"למה אני מרגיש ככה והלב נשבר? יש לי הרבה חברים שהם מקייב וגם אשתי משם. רק לפני חודשיים היא עשתה עלייה, אף אחד לא ידע שזה יקרה. היו הרבה אנשים טובים שעזרו והכניסו אותה לארץ. אני לא יכול לחשוב עכשיו בכלל מה היה קורה אם היינו בסיטואציה הזאת והיא הייתה עדיין שם".