גמר "נינג'ה ישראל 2022" מתקרב בצעדי ענק והקרב על ההעפלה אליו בשיאו. במוצאי שבת (אחרי החדשות, ערוץ 12) ייצא לדרך שבוע הכוכבים שבמסגרתו יעלו על מסלול חצי הגמר כמה מכוכבי העונה - ביניהם גם הג'ודוקא הבכיר והמעוטר, טל פליקר.

אל מסלול הנינג'ה הגיע העונה פליקר כשהוא בשיא הקריירה, אחרי שהוכתר כסגן אלוף אירופה לשנת 2020, ארבע פעמים אלוף ישראל, מקום שלישי באליפות בעולם - ומדורג בעשירייה הראשונה בעולם. כבר במוקדמות הוכיח שהוא לא רק ג'ודוקא מעולה אלא גם נינג'ה לא קטן בכלל, והרשים כשלחץ על הבאזר בסיום מסלול קשוח.

רגע לפני שהוא עולה על מסלול חצי הגמר, הסביר פליקר את ההחלטה להגיע לנינג'ה: "חמש שנים התכוננתי כדי לייצג את המדינה באולימפיאדת טוקיו 2020. השקעתי בזה את כל כולי, אבל בסוף זה לא קרה. באו אליי עם ההצעה של הנינג'ה בדיוק בתקופה שידעתי שאני לא נוסע לאולימפיאדה, וזה הציב לי יעד חדש. ממקום שאין לך כלום, הופ, פתאום יש לך מטרה מעניינת. משהו חדש, שונה. חטפתי את זה בשתי ידיים".

זאת הסיבה שטל פליקר הגיע ל
"חטפתי את זה בשתי ידיים". טל פליקר|צילום: באדיבות ערוץ הספורט

"אמרתי - יאללה, אני רוצה את זה. אני הולך על זה, מתאים לי", המשיך פליקר והזכיר כי הגיע לתחרות לא רק בשביל עצמו, אלא גם כדי לעשות תיקון עבור חברו פיטר פלצ'יק שהתחרה בנינג'ה בעבר וכדי לייצג את ענף הג'ודו כולו: "התמיכה של פיטר מאוד עזרה לי במוקדמות. באתי לפה גם בשביל לעשות תיקון. אני צריך לייצג את הג'ודו בכבוד. אסור ליפול, זה המוטו שלנו. אני חושב שאני יכול ללחוץ על הבאזר בחצי הגמר, יש לי את המסלול בראש ואני יודע בדיוק מה אני צריך לעשות. אם אעלה לגמר, זו תהיה חותמת רשמית שאני נינג'ה".