רכבת הרים של ממש, כך נראה סוף השבוע של אלכס חזנוב. ביום שישי הוא זכה בפעם השביעית ברציפות באליפות ישראל בטיפוס, שומר על התואר שלו כמטפס הטוב בישראל ואחד הטובים בעולם. אבל עוד לפני שהספיק לחגוג, עלה על מסלול חצי הגמר של "נינג'ה ישראל 2022" - ושם נחל אכזבה מפתיעה וכואבת.

דקות לפני ההזנקה, חזנוב חש ברע והקיא מאחורי הקלעים. בכל זאת בחר לעלות על המסלול, כספורטאי המקצועי שהוא, אלא שכבר במכשול השני נפל למים - ובכך סיים את העונה שלו, לראשונה מחוץ לגמר.

בפוסט חשוף ומרגש באינסטגרם כתב חזנוב, "אתמול ניצחתי את אליפות ישראל בפעם השביעית, דבר בכלל לא מובן מאליו בשבילי. עבדתי קשה מאוד השנה, הכי קשה שעבדתי בשנים האחרונות, וכל העבודה שלי התנקזה לרגע אחד. אני לא זוכר שאי פעם בכיתי כשניצחתי תחרות בארץ, אבל אתמול זה קרה ופשוט לא הצלחתי לעצור את הדמעות".

"והערב, אני צופה במסלול שלי בנינג'ה. נמל חיפה, אמצע הלילה. אני נופל למים. הנפילה הזאת למים הרגישה בהילוך איטי, כאילו העולם עצר מלכת. לא חשבתי שזה אפשרי שלא אגיע לגמר של הנינג'ה, אבל החיים גדולים מאיתנו. אני אפילו לא יכול להגיד שמיד הבנתי מה קרה, אבל קיבלתי את העובדה שזה נגמר, נכשלתי".

"כולנו נופלים וכולנו מצליחים, אלה החיים, ולדעתי אנחנו צריכים ללמוד לא רק לחיות איתם, אלא לחגוג אותם. אם אף פעם לא היינו נכשלים, להצלחות לא הייתה שום משמעות. נפלתי הרבה מאוד, וכאב לי כל פעם מחדש. אבל ללא הנפילות לא הייתי יכול להתרגש מהניצחונות, כמו שהתרגשתי עד דמעות אתמול על הפודיום".

בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר" הוסיף חזנוב, "לא הרגשתי טוב, אבל אני לא רוצה לתרץ שזו הסיבה היחידה שנפלתי. לא הרגשתי טוב ונכנס לי לראש שאני לא מסוגל, שלא אצליח ושאין לי סיכוי במסלול כזה שהוא כל כך קשה. כשרק שלושה אנשים עולים לגמר, אתה צריך לבוא עם כל כך הרבה ביטחון למכשולים האלה".

"כשהנפילה קרתה הדחקתי אותה קצת, ישר אחרי הייתה לי תחרות בחוץ לארץ ולא היה לי זמן להתמרמר על זה, הייתי צריך להמשיך הלאה", סיפר חזנוב, "אבל זה חזר אליי כמו בומרנג. זה מוריד את הביטחון. תמיד האמנתי שאני ספורטאי טוב ושלא משנה מה - אצליח לבצע. שצף ההודעות שקיבלתי היה עצום, זה מרגש שלאנשים באמת אכפת ושהם התבאסו מזה שנפלתי. זה לא מובן מאליו שאנשים חיבקו אותי".