22:57 - יפתח קושניר בתגובה ראשונה לנפילה המפתיעה
בראיון מיוחד שערכו רותם סלע ואסי עזר בתוכנית "חי בלילה" עם יפתח קושניר אחרי הנפילה בשלב המוקדמות, סיפר המטפס על הרגעים הדרמטיים כשהבין שהוא בדרך לבריכה: "אני לא זוכר בדיוק מה עבר לי בראש באותו רגע, אבל זה היה מאוד משום מקום. אני זוכר שבדרך למים אמרתי, 'לא, יש פה קאץ', אין סיכוי שזה מה שקורה עכשיו'".

קושניר ניסה להסביר מה הוביל לנפילה המוקדמות שלו: "הלחץ היה גורם מאוד משמעותי לדבר הזה. התאמנתי לזה בצורה הרבה יותר אבסולוטית השנה ועברתי ניתוח בברך חודשיים לפני המוקדמות בגלל פציעה מהאימונים תוך כדי. פשוט לא נשמתי משהו אחר חוץ מהתחרות הזאת, וכשהגיע הרגע זה פשוט התפספס. זה היה חד משמעית פשוט מזל רע, פספוס".

22:49 - ההחמצה הגדולה מכולן: יפתח קושניר נפל למים במכשול השני (00:16)
עונה שלמה חיכינו לו והערב הוא חזר סוף סוף: יפתח קושניר, מטפס בן 24, מהמתמודדים האהובים והחזקים ביותר ב"נינג'ה ישראל". קושניר סיים במקום השלישי בגמר העונה הקודמת אחרי שנפל במכשול הלוחות הצפים. האם יצליח לשחזר את ההישגים האדירים שלו מהשנה שעברה? קושניר עלה על המסלול כשהוא מלווה באביו אבי קושניר ובחבריו הטובים אלכס חזנוב ויובל שמלא, שיעלה גם הוא על מסלול הנינג'ה מחר בערב. קושניר סיים מדהים את הסטפר המרחף והמשיך אל הזינוק בעלייה. הוא אחז במוט, עמד לרדת במסילה אבל אז, עוד לפני ששעט קדימה, המוט התנתק מהמסילה ולקושניר לא הייתה שום דרך להציל את עצמו. הוא יצא מהמים המום ומאוכזב הישר לזרועות משפחתו וחבריו ההמומים לא פחות. התוצאה שהשיג קושניר לא מספיק טובה כדי להעפיל לחצי הגמר ולמרבה התדהמה, הערב הוא סיים את דרכו בתחרות השנה. "זה לא משקף את היכולות שלי, אני יודע שאני יכול יותר מזה. לא הצלחתי למצמץ וזה כבר נגמר. רגע אחד הייתי שם, רגע אחד כבר לא הייתי שם, כל זה לקח שש שניות", שיחזר קושניר.

יפתח קושניר (צילום: מתוך
יפתח קושניר|צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12
יפתח קושניר (צילום: מתוך
יפתח קושניר|צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12
אסי עזר ורותם סלע (צילום: מתוך
אסי עזר ורותם סלע|צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

אבי קושניר ואלכס חזנוב (צילום: מתוך
אבי קושניר ואלכס חזנוב|צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

22:31 - אולי בשנה הבאה: אלכס אברבוך נפל למים במכשול הרביעי (01:17)
אלכס אברבוך בן ה-44, פעמיים אלוף אירופה בקפיצה במוט, התחרה בשנה שעברה במקצה ה-VIP וסיים במקום הראשון. אברבוך היה היחיד מבין הסלבס שהצליח לטפס על הקיר וללחוץ על הבאזר והוא חוזר העונה כמתמודד מן המניין. הוא מקווה לעבור שלב אחר שלב עד שיגיע אל הר המידוריאמה. אברבוך עבר מצויין את הסטפר המרחף, המשיך לזינוק בעלייה, ירד במסילה עם המוט, תפס מעולה את הגלגל ונחת בשלום על המזרון. הוא חישב את צעדיו על הגשר השבור, רץ אותו וסיים אותו בלי תקלות. בלוחות המרחפים אברבוך טיפס על המוט, הצליח לאחוז בלוח הראשון בשתי ידיו, ניתק את הרגליים מהמוט והתחיל להתקדם על הלוח. הוא הגיע לקצה הלוח הראשון, ניסה להתנדנד חזק אבל התקשה לייצר סנכרון טוב, זינק לעבר הלוח השני אבל לא הצליח לתפוס אותו ונפל אל הבריכה.

אלכס אברבוך (צילום: מתוך
אלכס אברבוך|צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

אלכס אברבוך (צילום: מתוך
אלכס אברבוך|צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

22:11 - המכשול הבלתי אפשרי: דניאל מקסימוב נפל למים במכשול הרביעי (00:45)
דניאל מקסימוב, סטודנט בן 27, סיים את מסלול המוקדמות בעונה שעברה, נפל בסולם הסלמון במסלול חצי הגמר אבל זה הספיק לו כדי להעפיל לשלב הגמר. בגמר, הוא נפל בשלב הראשון במכשול קפיצת הטבעות והשנה הוא חוזר נחוש להגיע שוב לגמר והפעם גם לנצח אותו. אחרי שסיים בהצלחה את מכשולי הסטפר המרחף, זינוק בעלייה והגשר השבור, הגיע תורו של מקסימוב להתמודד עם המכשול שאיש לא הצליח לעבור עד כה, הלוחות המרחפים. מקסימוב טיפס לראש המוט, קירב אליו את הלוח הראשון, תפס אותו טוב והתקדם עד לקצהו. הוא התנדנד טוב, התקרב עם הלוח אל הלוח השני אבל גם הוא לא הצליח לשרוד את הקפיצה אליו ומצא את עצמו במים.

דניאל מקסימוב (צילום: מתוך
דניאל מקסימוב|צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

דניאל מקסימוב (צילום: מתוך
דניאל מקסימוב|צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

22:10 - עוד יתגעגע לרשת: איציק חורש נפל למים במכשול הרביעי (00:54)
המתמודד הבא שעלה על המסלול השתתף גם הוא בעונה הראשונה של "נינג'ה ישראל": איציק חורש. חורש בן ה-27 נפסל בשלב המוקדמות במכשול הטבעות לרשת אחרי שרגליו נגעו במים במעבר מהרשת למזרון. הוא דילג בין מדרגות הסטפר בהצלחה עד למזרון, סיים גם את זינוק בעלייה והגשר השבור והתייצב מול המכשול האימתני שאיש לא הצליח לעבור הערב, הלוחות המרחפים. חורש טיפס גבוה על המוט, נתלה טוב על הלוח הראשון, התקדם על הלוח לעבר הלוח השני, התקשה לייצר נדנוד מספיק חזק לקראת הזינוק וקרס למים במעבר אל הלוח השני.

איציק חורש (צילום: מתוך
איציק חורש|צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

איציק חורש (צילום: מתוך
איציק חורש|צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

22:08 - הלוחות המרחפים הכריעו שוב: גל כהן נפל למים במכשול הרביעי (01:22)
גל כהן, בן 24 מבאר שבע, הוא סטודנט ושחיין לשעבר שהשתתף באליפויות ישראל. הוא מעיד שהספורט והיצר התחרותי משמעותיים מאוד בחיים שלו והוא לא מתכוון לוותר לעצמו על המסלול. כהן סיים יפה את הסטפר המרחף ואת מכשול הזינוק בעלייה, המשיך אל הגשר השבור, הסתער עליו וסיים גם אותו בהצלחה. במכשול הלוחות המרחפים הוא טיפס לראש המוט, עבר בזהירות אל הלוח המרחף הראשון, ניסה להניח עליו את שתי הידיים אבל לא הצליח לאחוז בו ונפל לבריכה.

גל כהן (צילום: מתוך
גל כהן|צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

גל כהן (צילום: מתוך
גל כהן|צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

22:06 - עוד חוזר הניגון: תם גיאת נפל למים במכשול הרביעי (01:06)
הכירו את תם גיאת בן ה-20, נגן מפוחית מוכשר וחבר בקהילת הפארקור. גיאת תקתק את הסטפר המרחף, ירד יפה במסילה עם המוט, הצליח לתפוס את הגלגל וזינק לעבר המזרון. גיאת חישב את צעדיו על הגשר השבור, סיים אותו בהצלחה והמשיך ללוחות המרחפים. גיאת לא טיפס על המוט מספיק גבוה, התקשה לעבור ממנו אל הלוח הראשון ואחרי כמה ניסיונות לא מוצלחים לטפס עליו נפל לבריכה.

תם גיאת (צילום: מתוך
תם גיאת|צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

תם גיאת (צילום: מתוך
תם גיאת|צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

22:02 - לא שבר את לוח הזכוכית: דוד פדרמן נפל למים במכשול הרביעי (01:47)
המתמודד הבא שעלה על המסלול הוא דוד פדרמן, בן 24 מירושלים, מאמן כושר במקצועו שמתאמן בחדר כושר וקרוספיט ומשחק כדורגל. פדרמן סיים יפה את הסטפר המרחף, המשיך לזינוק בעלייה, ירד טוב עם המוט במסילה עד לגלגל, תפס אותו היטב ושלח את עצמו למזרון. פדרמן רץ את הגשר השבור, עבר אותו מצויין והמשיך למכשול שהפיל רבים הערב, הלוחות המרחפים. הוא טיפס על המוט, הצליח לאחוז טוב בלוח הראשון, התקדם לקצה הלוח והתנדנד לקראת המעבר ללוח השני. פדרמן חיכה לרגע הנכון, זינק ללוח השני אך לא הצליח לתפוס אותו ונפל לבריכה.

דוד פדרמן (צילום: מתוך
דוד פדרמן|צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

דוד פדרמן (צילום: מתוך
דוד פדרמן|צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

21:44 - ה"סופר דוקטור" במים: אליאס ח'וריה נפל למים במכשול הרביעי (02:39)
מתמודד העונה הראשונה אליאס ח'וריה בן ה-27 משפרעם, הביא ביצוע טוב בשנה שעברה והיה רחוק מכשול אחד בלבד מהקיר. העונה חוזר ח'וריה כדי להשלים את המשימה ולהגיע עד לבאזר. הוא סיפר שהוא מתאמן חמש פעמים בשבוע בחדר כושר ובסטריט וורקאאוט כשכל אימון נמשך שלוש-ארבע שעות. ח'וריה דילג בין מדרגות הסטפר המרחף, סיים גם את הזינוק בעלייה והמשיך אל הגשר השבור. הוא צלח גם את הגשר והגיע אל מכשול הלוחות המרחפים. ח'וריה טיפס לראש המוט, הצליח לאחוז בלוח המרחף והתקדם לעבר הלוח השני. הוא התנדנד כדי לנסות ולצבור תנופה לקראת הקפיצה ללוח השני, אבל התקשה, לא הצליח לתפוס את הלוח בידיים ונפל למים.

אליאס ח'וריה (צילום: מתוך
אליאס ח'וריה|צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

אליאס ח'וריה (צילום: מתוך
אליאס ח'וריה|צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

21:35 - לגשר השבור אין רחמים: דותן שרף נפל למים במכשול השלישי (00:52)
דותן שרף בן ה-47 ממושב שדה אליעזר הוא לוחם אש ומדריך ביחידת יל"מ, יחידה שמתעסקת בחילוצים ממים זורמים, מגובה ומבורות. שרף סיים מעולה את הסטפר המרחף, ירד עם המוט במסילה לעבר הגלגל, הצליח לתפוס אותו ונחת עם שתי הרגליים על המזרון. בגשר השבור, הוא מעד במעבר שבין הלוח השני לשלישי, לא הצליח להתאושש ומצא את עצמו במים.

דותן שרף (צילום: מתוך
דותן שרף|צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

דותן שרף (צילום: מתוך
דותן שרף|צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

21:34 - ריחוף נעים: אביב אליהו נפל למים במכשול הרביעי (02:59)
מיד אחרי אור אליהו עלה למסלול אחיו הגדול, אביב. הוא סיים לאט אבל בטוח את הסטפר המרחף והמשיך למכשול זינוק בעלייה. אליהו היה הראשון הערב שסיים את מכשול זה: הוא ירד עם המוט לכיוון הגלגל, תפס אותו כמו שצריך ושלח את עצמו למזרון. את הגשר השבור הוא טס מבלי לראות בעיניים וחצה אותו בהצלחה. אליהו הגיע למכשול החדש והאימתני, הלוחות המרחפים. הוא טיפס עד לאמצע המוט, התקשה לעבור אל הלוח הראשון וטיפס גבוה יותר. גם אז התקשה אליהו לתפוס את הלוח, טיפס אפילו יותר גבוה, הצליח להיתלות על הלוח אבל כעבור כמה שניות, כשניסה להתקדם לקצה שלו, הוא איבד כוחות וקרס לתוך הבריכה.

אביב אליהו (צילום: מתוך
אביב אליהו|צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

אביב אליהו (צילום: מתוך
אביב אליהו|צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

21:26 - קול גלגל: אור אליהו נפל למים במכשול השני (00:41)
הכירו את האחים אור ואביב אליהו הטבריינים. אביב אליהו בן ה-27 הוא אלוף ישראל לשעבר בחתירת קיאקים. אור אליהו בן ה-18 מתאמן בקרוספיט וסטריט וורקאאוט ומשחק כדורגל. הראשון שעלה על המסלול היה אליהו הצעיר שסיים יפה את הסטפר המרחף והמשיך למכשול זינוק בעלייה. בשונה מיעקבי, אליהו הצליח לרדת עם המוט עד לסוף המסילה אבל לא הצליח לתפוס את הגלגל ונפל לתוך המים. "לא הלכתי על זה טוב, ננסה בשנה הבאה", אמר אליהו ביציאה מהמסלול.

אור ואביב אליהו (צילום: מתוך
אור ואביב אליהו|צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

אור אליהו (צילום: מתוך
אור אליהו|צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

21:20 - זינק למים: אדם יעקבי נפל למים במכשול השני (00:28)
המתמודד הראשון להערב הוא אדם יעקבי, בן 21 מחולון. יעקבי חבר בנבחרת ישראל באתלטיקה קלה, שיאן ישראל בריצת 300 מטר משוכות ומחזיק בתארים והישגים רבים נוספים בתחום. יעקבי, שנחשב למתמודד מבטיח בשל הרקע התחרותי שלו, נפל בשלב מוקדם מהמצופה: הוא סיים יפה את הסטפר המרחף, המשיך למכשול זינוק בעלייה, ירד עם המוט לכיוון הגלגל אבל ניתק בשוגג את המוט מהמסילה ונפל אל הבריכה. "מבאס להיפסל על דבר כזה, אפילו לא על חוזק", אמר יעקבי המאוכזב ביציאה מהמים והבטיח: "אני אמשיך להביא כבוד באתלטיקה ובמקומות אחרים. לפעמים אי אפשר לתכנן הכל וקורה מה שקורה".

אדם יעקבי (צילום: מתוך
אדם יעקבי|צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

אדם יעקבי (צילום: מתוך
אדם יעקבי|צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

21:15 - מתחילים: מקצה המוקדמות ה-14 יוצא לדרך
מקצה המוקדמות ה-14 והאחרון של "נינג'ה ישראל 2019" נפתח. הערב נפגוש לא מעט מהמתמודדים האהובים מהעונה הקודמת, בין השאר את אליאס ח'וריה, אלכס אברבוך ויפתח קושניר. ח'וריה נפל בשנה שעברה רגע לפני הקיר, במכשול הקרוסלות, ורוצה השנה לסיים את המסלול וללחוץ על הבאזר. אלכס אברבוך ניצח את מקצה ה-VIP של "נינג'ה ישראל" וחוזר העונה כמתמודד מן המניין במטרה להגיע עד להר המידוריאמה. קושניר, המטפס האגדי שנחשב לאחד המתמודדים החזקים ביותר בתוכנית, סיים בשנה שעברה במקום השלישי במקצה הגמר והוא חוזר למסלול כשהוא מלווה בחבריו הטובים, המטפסים יובל שמלא ואלכס חזנוב.

מתמודדי מקצה המוקדמות ה-14 (צילום: מתוך
מתמודדי מקצה המוקדמות ה-14|צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

21:00 - רגע לפני ההזנקה: המכשולים החדשים נחשפים
שני מכשולים חדשים ומאתגרים מצטרפים למסלול במקצה הזה. אל הסטפר המרחף, זינוק בעלייה, הגשר השבור ומכשול הסיום הקיר והמגה קיר יצטרפו הלוחות המרחפים והקרניים המסתובבות. במכשול הלוחות המרחפים, המתמודדים יצטרכו לעבור מרחק של שבעה מטרים באמצעות הידיים בלבד על גבי שני לוחות מרחפים התלויים בזווית. כדי להגיע מהלוחות אל הצד השני של הבריכה, הם יצטרכו לעבור גם דרך שני גלילים שהמרחק מהם למזרון הוא 2.60 מטרים. במכשול הקרניים המסתובבות, המתמודדים יצטרכו לזנק אל הקרניים התלויות ולאחוז בהן אך ורק דרך הידיות האדומות. הקרניים הראשונות מתנדנדות קדימה ואחורה והבאות מסתובבות 360 מעלות במקומן. קפיצת הסיום מהקרניים האחרונות למזרון היא לא פחות מ-3.20 מטרים.

מכשול הלוחות המרחפים (צילום: מתוך
הלוחות המרחפים|צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

מכשול הקרניים המסתובבות (צילום: מתוך
הקרניים המסתובבות|צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12