את השם יובל שמלא מכירים כיום בכל בית בישראל אבל זה לא תמיד היה ככה. את המטפס המוכשר בן ה-20 פגשנו לראשונה בעונה הקודמת של "נינג'ה ישראל". שלב אחרי שלב הפגין שמלא יכולות פיזיות אדירות על המסלול ו"טיפס" את דרכו במעלה שלבי התחרות, מהמוקדמות, דרך חצי הגמר ועד לגמר. שמלא הצליח לעשות גם את הבלתי יאומן והעפיל לשלב הרביעי והאחרון בגמר, הר המידוריאמה.

לשמלא חסרו שתי שניות בלבד כדי לנצח את ההר ולהפוך לאחד המתחרים הבודדים שהצליחו לעשות זאת מסביב לעולם. שתי השניות הללו עלו לו בתואר הנינג'ה ובפרס כספי גדול. "אני לא יודע כמה אנשים הפסידו רבע מיליון שקלים בשתי שניות, זו חוויה", סיפר שמלא רגע לפני חזרתו הערב למסלול (אחרי החדשות, ערוץ 12).

"ערב הגמר היה כל כך מטורף", נזכר שמלא, "הגעתי הרבה יותר רחוק ממה שחשבתי שאני יכול. אני זוכר את הרגעים על המידוריאמה, לא היה לי יותר מדי מקום לחשוב על החבל, הייתי כל כך עייף וכל האינסטינקטים שלי פעלו. ניסיתי להגיע לבאזר אבל הבנתי שאני טיפה נמוך מדי, ניסיתי לעלות עוד קצת ואז שמעתי את הביפ והבנתי שזה נגמר".

אם חשבתם ששמלא חזר הביתה באותו הלילה מאוכזב ועם תחושת החמצה, אז דעו לכם שמדובר בבחור בעל רוח ספורטיבית למדי: "לא הייתי מבואס, אפילו לא קצת. זה היה לילה עם כל כך הרבה רגשות, שמחה והצלחה. התחרות הייתה כל כך מטורפת שאני לא יכול להתבאס משום חלק בה". השנה שמלא מגיע למסלול עם מטרה אחת: להשלים את המשימה ולנצח אחת ולתמיד את הר המידוריאמה.