הדס כהן (34), בעלים של רשת כושר ותזונה לנשים, הייתה אלופת ישראל בהתעמלות מכשירים בין השנים 1998 ל-2001. בשנת 1999 זכתה כהן באליפות אירופה ונחשבה לאחת המתעמלות המוכשרות והמבטיחות. "הייתי מאוד חזקה פיזית ומנטלית, היה דיבור על זה שאני יכולה לעשות הישג היסטורי בענף. מטרת העל שלי הייתה מדליה אולימפית בסידני 2000".

לקראת האולימפיאדה, פתחה כהן בסדרת אימונים מפרכים לקראת הרגע החשוב בקריירה שלה. היא לא דמיינה שברגע האמת, תיפצע ותמצא את עצמה על הספסל. "שנייה לפני התחרות עצמה, בחימום, נחתי לא טוב על הרגל. ברגע שזה קרה בעוצמה כזאת, כבר היה ברור שזהו, אין דרך. צריך לחבר את זה בניתוח עם ברגים. נשברתי מנטלית, לא היה לי כוח להתמודד. החלטתי לסיים את הקריירה, לא רציתי לשמוע יותר על ספורט".

אחרי הפציעה, כהן בחרה להתרחק מספורט: "לא עשיתי שום ספורט, כלום. לא זזתי. בניתי לעצמי חיים חדשים, התחתנתי, עשיתי ילדים, באיזשהו שלב היו עליי 30 קילו יותר". השינוי הגיע עם בואו של אתגר הנינג'ה לישראל: "ישבתי וראיתי את העונה הראשונה עם הילדים. הם שאלו אותי, 'תגידי אמא, את גם יכולה לעשות את זה?', אמרתי להם 'כן, ברור, מה זאת אומרת?'. שם החלטתי שזה מתחיל". מאז כהן מתאמנת לקראת המסלול, ובשבת הקרובה (אחרי החדשות, ערוץ 12), נדע האם היא האישה הראשונה שתטפס על הקיר.

תם שקד וספיר כהן כרמי במסלול חצי הגמר (צילום: עודד קרני)
צילום: עודד קרני