יום האם (תמונת AVI: mako)
אם השנה?|תמונת AVI: mako
בפרק הרביעי של יום האם נקלעת אלה בעל כורחה לסיטואציה שעלולה להיות מוכרת לכל הורה: משימת התנדבות זוגית בבית ספר עם האמא הכי צדקנית ומעצבנת בכיתה של בתה. התרחיש לא רחוק מהמציאות - הורים רבים תוהים מה מידת ההתערבות הרצויה בחיי הלימודים של ילידיהם.

לא מספיק שצריך לקחת אותם לחוגים, לעזור להם בשיעורי הבית, ובמקביל לנהל קריירה וזוגיות לתפארת, בשנים האחרונות ההורים כאילו חוזרים בעצמם לבית הספר. פעילויות של הילדים שצריך לקחת בהן חלק פתאום צצות בכל פינה, להתעדכן מה קורה בבית הספר בעמוד הפייסבוק, מיילים מהורים אחרים באחת בלילה על מיזם חדש שמצריך "רק" חצי שעת עבודה – והנה, הדרך להיות הורים מושלמים בטוחה. פייר, מי ביקש את זה בכלל? אי אפשר להסתפק רק באסיפת הורים.

מחקרים הוכיחו שאין בהכרח קשר בין מעורבות ההורה בבית הספר לבין ההצלחה של הילדים בלימודים, אך בכל זאת צריך לחפש את האיזון הנכון שיתרום לכל הצדדים. מאמר שפורסם לאחרונה בניו יורק טיימס מפרט יותר בנושא ונותן את ההמלצות שלו.

אז מה צריכים הורים לעשות? שלוש המלצות:

בתי ספר דתיים (צילום: עודד קרני)
ההורים חוזרים לבית ספר|צילום: עודד קרני

1. פגוש את המורה - חשוב ליצור מערכת יחסים עם המורה של הילדים: לוודא שהמורה יודע\ת מי אתה, למורים יש ציפיות גבוהות יותר מתלמידים כאשר הם יודעים שהוריהם מעורבים.

2. שאל שאלות טובות. למרות שאין ראיות שמעורבות הורית בבתי ספר משפרת את הביצועים של הילד, יש עדויות רבות שמעורבות הורית בבית כן תורמת. דברים שיכולים לעזור: לפרט את הציפיות בפני הילדים ולשאול שאלות ספציפיות על מה שהם לומדים בכיתה (בניגוד לשאלות כלליות כמו "איך היה היום בבית ספר").

3. לוודא שהילדים ישנים מספיק. אחת הבעיות העיקריות כיום בבתי הספר היא תלמידים הסובלים מחוסר שינה.

בסופו של דבר המעורבות של ההורים לאו דווקא צריכה להיות בין כותלי בית הספר - הורות טובה ומעורבת בבית עצמו תורמת רבות, כשלמעשה זו ההגדרה הבסיסית של הורות טובה.

יום האם,  שלישי ב- 21:00

>> הפרקים המלאים