מה עושים כשהילדים לא משתפים?בפרק הקרוב של יום האם אלה מרגישה שהבן שלה ממדר אותה מחיי החברה שלו, ובוחרת דרך קצת עקומה כדי להיות יותר מעורבת. היא מתוודעת לראשונה לפייסבוק, ומנסה ליצור איתו קשר וירטואלי – לא בהכרח הבחירה הנבונה.

בואו נודה על האמת הפשוטה: אף אחד לא רוצה את ההורים שלו בתור חברי פייסבוק. הכלי החברתי בו מבלים לא מעט, מעצבים את חיי החברה ומשתפים כמעט הכל הוא לא בדיוק המקום לתקשר בו עם ההורים.

אז אם בכל זאת פתחתם חשבון פייסבוק והצעתם חברות לילד שלכם, הנה מספר עצות כדי שלא תעשו להם פאדיחות בפייסבוק 

1. המנעו מלהצטרף לקבוצות בעלות שם מביך או לעשות לייק לסרטונים לא ראויים. אחרי הכל זה לא יהיה נעים במיוחד כשהילד צטרך להסביר לחבר'ה בכיתה למה אבא שלו עשה הצטרף לקבוצה בשם "העמותה למימון אוזניות לערסים"

בחורות שיכורות בפייסבוק (צילום: אילוסטרציה)
אז מה יש לאמא להגיד על התמונה הזאת?|צילום: אילוסטרציה

2. אל תתערבו בשיחות של הילדים. אם הבת שלכם העלתה תמונה וחברה שלה מעירה לה על החולצה המכוערת, אל תקפצו סתם לדיון ותגנו על הכבוד של הבת.היא לא צריכה את עזרתכם, ואתם רק עלולים לספק עוד חומר ניגוח לחברים.

3. אל תנסו להשתמש בסלנג שנראה לכם שהילדים משתמשים בו. "רועי, תזכור שהיום ארוחת ערב אצל סבתא. יהיה על הכיף כיופאק. חחחחח". זה לא עובד.

4. אל תציעו חברות לכל החברים והחברות של הילדים, ועל אחת כמה וכמה לא תוך שימוש בהודעה מפדחת בסגנון  "וואו, נורית, כיף לראות אותך, איך גדלת". כרגע הרסתם מערכת יחסים שלמה שהבן שלכם בנה עם המקובלת של הכיתה.

5. אל תעשו לייק לכל פוסט של הבן שלכם. אם הוא מתמרמר על שיעורי הבית, כאבי בטן או הדייט הכושל שהיה לו אתמול – אין שום סיבה לעשות לייק, או חמור מזה, להוסיף הערה שנונה. אתם לא תצחיקו אותו, כדי שתפנימו.

6.אם אתם מנסים להשיג אותם בטלפון והם לא עונים, אל תחפשו אותם על ה-wall הפומבי, ואם כבר עשיתם את זה תעצרו אחרי פעם אחת, עשו טובה ואל תמשיכו לכתוב עד שהוא יענה:

"נהוראי, אתה פה?"
"נהוראי?"
"למה כתוב לך בסטטוס שאתה בים? אין לימודים?"
"??"
"נהוראי?"
"אמא דואגת לך, תצלצל אליה"

לסיכום – אתם לא חייבים להיות חברים של הילדים בפייסבוק, בדיוק כמו שאתם לא מקשיבים לכל שיחה שלהם בטלפון.  יש דרכים יותר טובות לתקשר עם הילדים, אבל אם כבר פתחתם חשבון בפייסבוק לפחות אל תביכו אותם.

 יום האם, הערב ב- 21:50

>> עוד פאדיחות שהורים עושים לילדים