בסדרה "יום האם" שיצרה המאיירת דניאלה לונדון-דקל הדמות של האמא עושה כל מה שאמא לא אמורה לעשות. אבל מלבד הסקרנות, עובדה זו מעניינת בעיקר כשאת האמא משחקת לא אחרת מאשר קרן מור: "אם מותר לשקר לילדים? רק בטלוויזיה", מבהירה מור בחיוך.

"בסופו של דבר, המכנה המשותף הנמוך ביותר של כולנו הוא האמהות", מסבירה היוצרת לונדון-דקל את הרעיון מאחורי הסדרה עליה עבדה במשך יותר משנתיים.

בתהליך היצירה עצמו לא יצאה דניאלה מחדר העבודה עד שסיימה להעביר למסך את הסדרה כפי שדמיינה אותה. אצל קרן, אגב, זה לא כל כך מעורר אמפתיה: "מה רע?", היא שואלת. "זה לא כאילו שהיא ישבה בכלא של החיזבאללה".

מה הקשר בין קרן מור לארגטל?

את דניאלה לונדון-דקל רובנו מכירים דרך האיורים המיוחדים שהיא יוצרת לעיתון. אך בהצצה אל חדר העבודה שלה מתגלה כי גם כשהיא עובדת על אנשים חיים, ההתחלה היא תמיד באיור. ויש לה גם הסבר לשאלה למה היא שוקדת על ציור של קרן מור: "רציתי להסביר לה למה היא דומה לאגרטל, ואפילו זול", היא עוקצת.

במהלך הסדרה החדשה שתתחיל בקרוב אפשר לראות את קרן אומרת בין היתר את המילים "פין" ו"אשכים" - האנטיתזה המוחלטת לאמא שכולנו מכירים. כתוצאה מכך, אחת השאלות העולות בקשר לתפקיד הצפוי של קרן הוא היחס של הילדים האמיתיים שלה למה שהם צפויים לראות על המסך.

אבל גם על זה יש לה תשובה מוכנה: "הילדים שלי רואים אותי ואת מנשה הולכים מכות, מתמזמזים על הבמה ומקיימים יחסים עם בנות זוג אחרות על המסך. אז זה מה שיערער אותם? שאני צועקת אשכים?".

>> "יום האם", בקרוב

>>לעמוד הסדרה בפייסבוק