לאלו מכם שטרם צפו או למי שכבר הספיקו לשכוח נספר ש"יום האם" היא סדרה קומית שנכתבה ברוח עבודותיה של היוצרת והמאיירת דניאלה לונדון דקל. הסדרה עוסקת בחיי השגרה ומעוררת סוגיות המטרידות הורים רבים כגון: משפחה מול קריירה, שימור המתח מיני בזוגיות התמודדות עם ילדים מתבגרים ועוד. במרכז הסדרה עומדת אלה (קרן מור) אמא לשלושה ילדים הנשואה למושו (דרור קרן). את מירב זמנה היא המעבירה עם חברתה הטובה מיקי (אורלי זילברשץ) ובני משפחתה כשבין לבין היא מנסה גם לבטא את עצמה כאישה עצמאית וכקרייריסטית. 

כדי להמחיש לכם עד כמה הדמות של אלה לא בדיוק עונה על הסטיראוטיפ של האמא המושלמת, אספנו עבורכם כמה קטעים שמדברים בשם עצמם:

 קפה שחור חזק

שתי החברות הטובות אלה ומיקי פגשות לקפה ומדסקסות על המיזם החדש נגד גירוש ילדי העובדים הזרים. אלא שאז השיחה התמימה לכאורה מתפתחת לדיון מאוד לא פוליטיקלי קורקט על צבע עורם של הפליטים וקידום מכירות.

איך מסתירים כינים מהגננת?

אלה מתלבטת אם לשלוח את הבת הקטנה לגן למרות שהיא סובלת מכינים אבל מפחדת מזעמה של הגננת. הפתרון המתגבש כולל שלושה חוקים פשוטים: 1.להכחיש 2. לא לגרד ליד הגננת 3.להכחיש.

מיקי והרומן הסודי עם ירון לונדון

מיקי מגיעה לביתו של ירון לונדון במטרה תמימה - להחזיר לו את צרור המפתחות שאיבד. אך לצערה היא מגלה שהוא נפטר והיא מקבלת תפקיד ראשי בחייו הסודיים


אודישן לטקס יום השואה

תמרה ביתה של אלה מקבלת רק תפקיד משני בטקס יום השואה של בית הספר, מה שגורם לאלה לשלוף מי את השד השואתי מהבקבוק ולהגיע לבית הספר מצויידת בסבתא ניצולת גטו קלוז'.

 

המייקאובר של מושו

מושו מקבל הודעה על פגישת מחזור עם כל החברים מבית הספר, אך חושש להיראות זקן והולך לעשות ניתוח פלסטי. איך הגיבה אלה לרעיון החדש? ואיך דנה אינטרנשיונל משתלבת בכל הסיפור הזה?

הפחד מהשמנה: היריכיים של תמרה

הלחץ מבת המצווה של תמרה ובחירת השמלה מעוררים אצל אלה חששות שהילדה עלתה במשקל. כדי להוכיח את צדקתה למושו הם מתגנבים אליה לחדר בשעת לילה מאוחרת ודואגים לסדר לה לילה שלא תשכח לעולם.

שופינג או ניתוח?

הביצה השמאלית של מושו מתנפחת למימדים מבהילים והוא נאלץ לעבור ניתוח. בזמן שהוא בניתוח מיקי משכנעת אותה לא לחכות בחדר ההמתנה כמו כולם אלא לעשות סיבוב בקניון הסמוך. מושו עובר את הלילה כמעט בלי לראות את אלה ומתאכזב מאוד ממסירותה כרעיה אוהבת. אבל היי, המגפיים החדשים שלה ממש מהממים.

 

לילה לא רגוע

אלה מנסה להבין מה מפריע לילדה לישון לבד בלילה ובמסגרת ניסיונותיה מפחידה את הילדה עוד יותר, כשהיא בוחרת לחלוק פחדים אישיים שלה ולנסות לשכנע את הקטנה שאולי יש רוחות רפאים בארון.מה, זה לא מה שכל ההורים עושים כשהילד לא רוצה לישון?

למי קראת פרחה?

אלה חושפת בפני החברה של הבת שלה מה היא חושבת על הג'ינס החדש שלה, ולא מרפה עד שהיא מוודא שכולם מבינים שהיא חושבת שזה מכנסיים של פרחות. גם כשהיא מנסה לתקן היא רק מגדילה את הנזק ומעליבה את חברתה מיקי.


"יום האם": העונה השנייה בקרוב ב"קשת", ערוץ 2