עונה שלמה עקבנו אחרי החיים של אלה, המשפחה הקרובה שלה והחברה הכי טובה מיקי. ראינו אותה מטפלת (בהצלחה חלקית) בילדים כשהיו חולים, עם כינים, או סתם כשהיו בעיות בבית ספר, היינו עדים לטיפול הבעייתי במושו בעלה כשעבר ניתוח, ולמרות הכל עדיין לא צפינו את הצעד הבא של הדמות הכל כך לא שגרתית. לכבוד סיום העונה, אספנו כמה רגעי מפתח של הסדרה, שבעצם מתמצתים את המהות של אלה.

מי שולח ילדה חולה לגן?

שירה קמה עם חום בדיוק ביום בו אלה קבעה לחגוג למיקי יום הולדת, ולמושו יש פגישת עבודה. זה אומר רק דבר אחד - דוחפים לילדה תרופות ושולחים אותה לגן. העיקר שהגננת לא תדע. אז מה אם זה אומר שצריך גם לשים לה קצת איפור בשביל הצבע?

חבל שבהמשך אלה מסתבת עם כל ההורים הזועמים לאחר שמשרד הבריאות סוגר ומטהר את הגן משום ששירה הדביקה את כל הגן בדיזנטריה. בקטנה.

משפט מפתח: "it's not right, what we do"

לילה לא רגוע

מה עושים כשהבת הקטנה לא מוכנה לישון לבד? אלה מנסה להבין מה מפריע לילדה לישון לבד בלילה ובמסגרת ניסיונותיה מפחידה את הילדה עוד יותר, כשהיא בוחרת לחלוק פחדים אישיים שלה ולנסות לשכנע את הקטנה שאולי יש רוחות רפאים בארון.

מה, זה לא מה שכל ההורים עושים כשהילד לא רוצה לישון? אז מה אם בסופו של דבר מסתבר שלילדה היה חור במזרון, והיוצרות מתהפכות כשאלה נשארת לבד ומנסה לשכנע את שירה לישון איתה.

משפט מפתח: "אפשר גם לפחד ממה שאין"

טקס אלטרנטיבי

שריפה אחים, שריפה: תמרה מקבלת תפקיד משני בלבד בטקס יום השואה של בית הספר, אך אלה לא נותנת לזה לקרות - היא דואגת להזכיר לה שסבתא בעצמה היא ניצולה ולכן היא מחזיקה בפריבילגיות. 

במהלך מפתיע אלה מצליחה לארגן אודישנים, ומצטיידת בסבתא, הניצולה מגטו קלוז', כדי להוכיח למורה שהיא טועה, רק שהיא לא בדיוק משתפת פעולה.

משפט מפתח: "השואה, אמא. השואה".

בית חולים או הקניון?

הביצה השמאלית של מושו מתנפחת למימדים מבהילים והוא נאלץ לעבור ניתוח. בזמן שהוא בניתוח מיקי משכנעת אותה לא לחכות בחדר ההמתנה כמו כולם אלא לעשות סיבוב בקניון הסמוך.

מושו עובר את הלילה כמעט בלי לראות את אלה ומתאכזב מאוד ממסירותה כרעיה אוהבת. אבל היי, המגפיים החדשים שלה ממש מהממים.

משפט מפתח: "מה זאת אומרת עיכוב?! אין לי את כל היום, יש לי עוד דברים לעשות!"

ג'ינס של פרחות?

אלה חושפת בפני החברה של הבת שלה מה היא חושבת על הג'ינס החדש שלה, ולא מרפה עד שהיא מוודא שכולם מבינים שהיא חושבת שזה מכנסיים של פרחות.

גם כשהיא מנסה לתקן היא רק מגדילה את הנזק. על הדרך אלה מצליחה בכשרון לא נתפס להעליב גם את מיקי, החברה הטובה, שנכנסת בתזמון מושלם כדי לשמוע משהו שהיא לא הייתה צריכה לשמוע.

משפט מפתח: "היא אמרה שזה של פרחות"

רוצים לראות שוב? כל הפרקים של יום האם לצפייה ישירה ב- makoVOD

>> קרן מור: "כבר בתחילת העונה הראשונה דיברנו על עונה שנייה"