אלה, אותה משחקת קרן מור בסדרה "יום האם", מנסה להיות האמא הכי טובה שאפשר, רק שהחוקים שלה גמישים והגישה שלה לא מאוד פוליטקלי קורקט. באחד הפרקים למשל התמודדה אלה עם בעיה נפוצה: הבת הקטנה שלה לא מוכנה לישון לבד. אלה לא יודעת מה הסיבה האמיתית, ובוחרת לנסות לשכנע אותה שאולי יש רוחות רפאים בארון. 

אז כדי להרגיע אתכם שלא מדובר האמא הכי מטורפת בטלוויזיה, ערכנו רשימה של אמהות קיצוניות נוספות שלא תמיד התיישרו עם הורות מסורתית. קבלו אותן:

ננסי בוטווין (העשב של השכן) 

ננסי הייתה אם פרברים סטנדרטית ואפילו פעילה בועד הורים, עד אשר בעלה נפטר. כדי להמשיך לקיים את סגנון החיים ולפרנס את המשפחה, היא הלכה על קריירה חדשה: סחר בסמים. היתרון באמא כזאת הוא שיש לה חוש עסקי מפותח והיא תספק לך סמים חינם.

מצד שני: יש מצב שלפעמים היא תשכח לאסוף אותך מבית ספר.

פג בנדי (נשואים פלוס

הג'ינג'ית הקולנית היא לא בדיוק אם השנה. היא מסרבת לבשל עבור משפחתה או לנקות את הבית, מעדיפה לקנות בגדים חדשים מאשר לכבס אותם, והיא אפילו לא שוקלת למצוא עבודה. בגדול, היא סוג של פרזיטית שעיקר עניינה אופנה גרועה.

מלי מוצאת עכבר (תמונת AVI: mako)
מלי אברהמי, הגרסה הישראלית של פגי|תמונת AVI: mako

מצד שני: פג היא הצלע היחסית מתפקדת במשפחה הלא נורמטיבית הזאת, וללא ספק מכניסה צבע לחיים האפורים של בעלה אל.

לורלי גילמור (בנות גילמור)

האמא הצעירה והמגניבה מגדלת את רורי בעיירה המתקתקה סטארס הולו ועל הדרך עסוקה בהרהורי מתבגרת משל עצמה. היא אמנם החברה הכי טובה של הבת שלה וממש כיף ללכת איתה לשופינג, אבל היי - לפעמים קצת סמכות וגבולות זה לא משהו רע, את הרי לא צריכה שאמא תסנן אותך בגלל שרבתן על חצאית.

מצד שני: קצת מוזר, מערכת היחסים הזו בין האמא לבת.

האמא מ"איך פגשתי את אמא שלך"

הפרקים בסדרה שהחייתה את הקריירה של דוג האוזר מתחילים תמיד באותה צורה: האב מושיב את ילדיו על הספה ומספר להם איך הכיר את אמא שלהם. הצאצאים הממושמעים יושבים כבר שבע (!) עונות ומקשיבים לאבא המשמים מברבר את עצמו למוות במעשיה שלא נגמרת. היא חייבת להיות האמא המצטיינת של השנה, אחרת אין הסבר לסבלנות והקשב שלהם.

מצד שני: איפה היא לעזאזל?

ברי ואן דר קמפ (עקרות בית נואשות)

היא אמא מושלמת ומוקפדת, בדיוק כמו שהיא מבשלת, מתלבשת ומתנהגת. יש לה גם המון חברות טובות ושכונה סוערת מלאה באירועים.

אין תמונה
כשחושבים על זה, כל אמא היא מופרעת בדרכה. "עקרות בית נואשות"

מצד שני: היא לא תהסס לדקור אותך, לבתר את גופתך ולזרוק את החלקים לנהר אם תשפוך קולה על הספה בסלון.

אמא של קרטמן, ליאן (סאות' פארק)

אין דרך להציג את זה באור חיובי: אימו של אחת הדמויות האפלות ביותר שנראו על המסך, הקטן והגדול כאחד, היא לא בדיוק נופת צופים בעצמה. היא שיחקה בסרטים גרמניים מז'אנר מאוד מסויים שהשתיקה יפה לו, וגם סוחרת סמים מהצד.

מצד שני: היא אף פעם לא תגיד לך "לא".

מארג' סימפסון (משפחת סימפסון)

היא אמא אכפתית וקשובה, והיא עושה את זה כבר משהו כמו 200 עונות. היא מעולם לא הזדקנה, לא החליפה תספורת או בגדים ואפילו לא מצאה עבודה. אז כן, אפשר להגיד שמדובר על אמא מאוד מפורסמת - אבל גם מטרידה.

אין תמונה
מארג' מתנשקת עם ליידי גאגא, עוד אחת שתהיה אמא מסקרנת

מצד שני: אמא שלך היא מארג'? זה כנראה אומר שאבא שלך הוא הומר.

>> מחפשים עוד הוכחות לכך שאמא כזו יש רק אחת? צפו בכל הפרקים של "יום האם"