בשעה 23:30 אמש נכנסה לתוקפה הפסקת האש ומבצע עלות השחר הגיע לסיומו. דקות לאחר כניסת הפסקת האש עוד נורו רקטות לעבר יישובי עוטף, אך הלילה נשמר השקט והעורף נערך לחזור לשגרה מלאה היום.

לדברי הג'יהאד האיסלאמי, במסגרת הסכם הפסקת האש שתווך על ידי המצרים, ישראל התחייבה לשחרר את חליל עואודה ששובת רעב בכלא הישראלי מזה מספר חודשים ואת ראש הג'יהאד האיסלאמי בג'נין, בסאם א-סעדי, שנעצר טרום המבצע.

בישראל מכחישים. "המחבלים לא ישוחררו. מדינת ישראל אמרה בוודאות שדבר כזה לא יקרה", הבהיר שר הרווחה מאיר כהן הבוקר, "אין שום הסכם כזה, ההסכם היחיד שיש אומר: תושבי הרצועה היקרים, אם אתם רוצים להמשיך לחיות ברצועת עזה, כדאי שתשמרו על השקט".

"המבצע לא יגרום לכך שנשנה כהוא זה את חופש הפעולה שלנו ביהודה ושומרון. נדאג שיותר לא תהיינה ערי מקלט לג'יהאדיסטים ולאנשי טרור. המבצע הזה בא למגר את הג'יהאד והצליח. יש פגיעה גדולה מאוד במנהיגות ובמפקדים ברצועה, זו מכנה אנושה לג'יהאד".

ובכל זאת נחתם הסכם, המצרים ציטטו כמה סעיפים.
"מדינת ישראל לא התחייבה לשחרר את האסירים או להפסיק לפעול ביהודה ושומרון כנגד הג'יהאד. אין שום התחייבות שכזאת. זה מבצע צבאי נקי שלא גרר לתוך המערכה אף אחד חוץ מהפגיעה הכירורגית בג'יהאד. לכך התכוון ראש הממשלה, שר הביטחון וצה"ל שעבד יוצא מן הכלל. המבצע נוהל נהדר. כבוד לראש הממשלה ולשר הביטחון, בפעם הראשונה זאת יוזמה. יזמנו, לא חיכינו שיירו על תל אביב או על ראשון לציון".

האם מכיוון שחמאס ישב על הגדר במהלך הלחימה, ישראל תעניק לו יותר גזרים כמו הגדלת כמות העובדים שייכנסו הנה?
"בלי שום קשר למבצע הזה, לפני חודש כבר הסכמנו להעלות את מספר העובדים. יש משוואה שאנחנו צריכים לכבד אותה וגם הם צריכים לכבד אותה. עדיין לא דיברנו על מספרים, אבל המעשים שלהם הם אלה שיקרבו או ירחיקו אותם. אנחנו רוצים שקט להרבה זמן, ובשקט הזה חשוב שגם אנחנו נעשה את חלקנו בתוך המשוואה הזאת".

מה המשוואה הזאת כוללת?
"נאפשר להם טיפולים רפואיים ויותר ויותר כלכלה. בסוף, יש שם שניים וחצי מיליון תושבים שהם בני ערובה בידי ארגוני טרור. אין לנו שום כוונה לפגוע באנשים האלה. מי שפוגע בהם זה ארגוני הטרור. ראו את השיגורים הכושלים, איך ילדים מבני עמם נהרגו בגלל חוסר התייחסות לכבוד האדם. אנחנו נדאג לשקט".

מה באשר לפיצוי תושבי עוטף עזה?
"אחרי מבצע כזה אנחנו מחויבים לאנשי העוטף. נפצה אותם מהיום הראשון של הסגר כדי שתהיה להם פרנסה ועבודה. כבר במוצאי שבת בקריה נפגשו מנכ"לי כל המשרדים ועשו מיפוי של הצרכים. זה יינתן במיידי ובמהירות. יש התנהלות אחרת, וזו התנהלות טובה. ראש הממשלה ושר הביטחון ראויים לכל ציון על ניהול המבצע הזה".

רם בן ברק, חבר מפלגתך, אמר אתמול שראש הממשלה לשעבר נתניהו לוקה בבעיות נפשיות. מה חשבת על זה?
"ראיתי את ההתנצלות שלו ואני חושב שהיא ראויה ושצריך לקבל אותה. אם אנחנו כבר מדברים על זה, אחרי מבצעים כאלה שוכחים שיש קבוצה נהדרת של אנשים, העובדות והעובדים הסוציאליים, שנושאים על גבם את כל מרכזי החוסן ואת הטיפול באוכלוסיה. זה אולי נסתר מעינינו, אבל הם הגיבורים הגדולים".

אתה מעריך שבעקבות המבצע תתוגמלו על זה פוליטית?
"אני מאוד מקווה שבגלל הניהול הטוב של יאיר ושל הממשלה הזאת יבינו האנשים שבהחלט יש אלטרנטיבה מצוינת. התקופה הפוליטית הזאת היא תקופה עם הרבה מאוד שינויים, נעשה הכל כדי שלפיד ימשיך להיות ראש הממשלה".