שלוש שנים לאחר שדפנה מאיר ז"ל נרצחה בפתח ביתה בעתניאל לעיני שלושה מילדיה, בעלה, נתן מאיר, חובק ילדה חדשה. מאיר, שנותר לגדל לבדו את ששת ילדיו, נישא בשנית כשנה וחצי לאחר הרצח לזוהר ולפני חצי שנה נולדה לזוג בת. היום (ב'), שלוש שנים לאחר הרצח, התראיין מאיר ל"חדשות הבוקר" וסיפר על התחושות: "אני מודה על כל רגע שזכיתי להיות עם דפנה, אני חושב שקיבלתי מתנה גדולה, שחיה ופועמת בי, זה לא מת – זה נשאר".

בנוסף, סיפר מאיר על האושר שחווה לאחר הולדת הבת, ועוצמות השכול שדווקא העניקו ללידה משמעות מחודשת: "זה פלא גדול. כשאתה מכיר את החוסר כל כך מקרוב, כשאתה מכיר את המוות ועוצמתו, אתה לומד להכיר את המרחבים של החיים, ואז כשאתה חווה חווית חיים שכזאת, זה משהו שאי אפשר לתאר. חוויתי אושר גדול עם הילדה, היא הכניסה הרבה שמחה לחיים, הרבה אהבה, יש בה הרבה מעבר למה שאפשר לדמיין שיכול לקרות לנו בחיים מבחינתי".

למרות האושר הרב, מאיר קיבל בעבר ביקורות על הבחירה להמשיך בחייו, ועל כך פירט: "היום בדרך כלל שואלים אותי על זה – איך התמודדת כשהייתה ביקורת. אני מסתכל על זה בעיניים מאוד פשוטות, תודה לאל שאנשים לא מכירים את מה שעברתי, אני מאחל להם גם לא להכיר. הבחירה שלי היא מתוך העולם שלי, וזכותו של כל אדם לחשוב ולבקר, אני חושב שזה מחוסר היכרות".

"דפנה ואני ציווינו חיים אחד לשני, חשבנו על האפשרות הזאת שאם יקרה לאחד מאיתנו משהו, ביקשנו אחד מהשני לחזור ולאהוב שוב, כך שמבחינתנו זאת לא הייתה שאלה. לפני כמה ימים, אחד הילדים שלי אמר לנו שהוא מרגיש מאוד אהוב, ואמרתי לעצמי שזר לא יבין זאת. ילד שחווה כזה דבר, וגר בבית שבור שחלו בו כאלה תהפוכות, בא ואומר שהוא כל כך אהוב. נתנו לו את המתנה הזאת, שהוא אהוב מאוד על ידי זוג שחי איתו, גם אם הם לא לגמרי ההורים שלו, זה הכי טוב שיכול להיות מבחינתנו, אם יש אנשים שבוחרים אחרת אני מבין אותם לגמרי, אני לא יכול לדון אותם זאת הייתה הבחירה שלי".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין: א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12