האם ממשלת האחדות על סף פירוק? המשבר בין הליכוד לכחול לבן הולך ומחריף בעקבות הפרת המשמעת הקואליציונית בהצבעה על החוק נגד טיפולי המרה. בעוד שהממשלה הודיעה כי תתנגד להצעת החוק, חברי הכנסת והשרים מכחול לבן תמכו בה. "אנחנו על סף תהום - וזו לא הגזמה", הזהיר יושב ראש ש"ס אריה דרעי מהאפשרות של הליכה לבחירות.

שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים איציק שמולי, אמר ב"חדשות הבוקר" שמי שמוביל לבחירות חדשות הוא דווקא ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "ראש הממשלה ירה את החץ ועכשיו הוא מחפש את הסיבה לסמן את המטרה", טען שמולי, "אני מזכיר שמי שהחליט לרדוף שופטים במקום להתעסק במובטלים אלה הליכוד וראש הממשלה. לנו יש רצון אמיתי לשים את המחלוקות בצד ולשמר את הממשלה הזאת כדי לא ללכת לבחירות שיהיו הרסניות בתקופה הזאת ולטפל בקורונה כמו שצריך".

"אנחנו בעיצומו של גל שני, בחירות כעת זה תסריט בלהות, לא רק של המערכת הפוליטית אלא גם של הציבור בישראל", המשיך שמולי, "אסור להגיע לזה, זאת תהיה התפרקות והפקרות מוחלטת. אני מאוד מקווה שנוכל ללחוץ על הבלמים בזמן. אנחנו כן מנסים תוך כדי תנועה לטפל בחלק גדול מהבעיות, האתגר הוא לא רק בריאותי אלא גם חברתי כלכלי".

חבר הפאנל יעקב אחימאיר שאל את שמולי למה בכחול לבן ובעבודה הפרו את המשמעת הקואליציונית אם לטענתו הם באמת רוצים לשמר את ממשלת האחדות. "האו"ם מגדיר את הפרקטיקה של טיפולי ההמרה כהתעללות שיכולה להגיע עד כדי עינויים", הסביר שמולי את חשיבות החוק נגד טיפולי המרה, "לא צריך לעשות מכל זבוב פיל, זאת לא הפעם הראשונה שחוקים של האופוזיציה עוברים בכנסת. רק לפני שבועיים הליכוד עשה בדיוק את אותו הדבר".

אתה מרוצה מהדרך שבה ראש הממשלה מנהל את המאבק בקורונה? אתה סומך עליו שיוציא אותנו מהבוץ?
"כולנו ניבחן בתוצאות, לא בהכרזות ולא בחלוקת תעודות וציונים. יש דברים שהממשלה עושה טוב, יש דברים שהממשלה חייבת להשתפר בהם. אני חושב שרשתות הביטחון שדחפנו פנימה ביוזמה שלי למובטלים, לגימלאים ולאוכלוסיות הקצה במדינת ישראל הן בהחלט טובות. יחד עם זאת, צריך לשפר את המענים לבעלי העסקים בישראל, נכון לכרגע יש 80 אלף בעלי עסקים שנותרים בחוץ לפי מתווה הפיצויים".

מה חשבת על העובדת הסוציאלית שטיפסה על סמל המנורה וחשפה את החזה?
"אתמול נחתם הסכם היסטורי עם העובדים הסוציאליים שמטפל בתביעות המוצדקות שלהם גם בשכר וגם במוגנות. חייבים לשמור על זכות ההפגנה במדינת ישראל, אבל לגבי אופן ההפגנה הספציפית הזאת אני התחברתי פחות. יש דרכים אפקטיביות יותר להעביר מסר, אני לא בעד לעלות על סמלי המדינה ולעשות את הדברים האלה".