מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופ' יורם לס, לא מפספס אף במה בשבועות האחרונים כדי לתקוף את הנחיות משרד הבריאות בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, שלטענתו יוצרות היסטריה רבה ולא מוצדקת בקרב הציבור.

הבוקר (שלישי), השמיע לס ב"חדשות הבוקר" התבטאות חריפה ושנויה במחלוקת, כאשר ביקר את ההנחייה החדשה כי על כל הישראלים ששבים מחוץ לארץ להיכנס לבידוד ביתי: "אגיד משפט שקשה לשמוע. בשביל מעט מאוד אנשים שתוחלת החיים שלהם לא גדולה, לא הורסים מדינה. לא הורסים את העולם. מקריבים אותם".

לס ניסה להסביר את דבריו לחברי הפאנל ההמומים: "בבית חולים יש מיליון אישפוזים, ו-5000 מתוך המיליון מתים בגלל זיהום. מסוכן מאוד. הרבה יותר מסוכן למות מזיהום בבית חולים מאשר קורונה, אז לא תלך לבית חולים? אנשים נורמלים לוקחים סיכונים, ובטח מנהיגים. היחיד שנשאר זה דונלד טראמפ המופרע. הוא אמר שבשנה האחרונה מתו 37 אלף אמריקאים משפעת ושום דבר לא נסגר, החיים נמשכו. עכשיו מתו 22 איש, לא 37 אלף. תחשבו על זה".

לס המשיך בקו הלוחמני כנגד הממשלה והתקשורת שלדעתו זורעות בהלה: "התקשורת הפרועה מנפחת את העניין וזה משגע את הממשלות. הממשלות מפחדות מהציבור, הציבור מפחד מהממשלות, הם מזינים אחד את השני. כל פעם רואים עוד איזשהו שיגעון. השתגעתם. באיטליה יש 60 מיליון בני אדם שעוד לא מתו, מתו בודדים, כמו בשפעת. אני רגוע לגמרי, זאת שפעת. הקורונה היא מחלה קלה והסיכוי למות ממנה היא כמעט אפס".

עוד הוסיף לס, חבר כנסת לשעבר במפלגת העבודה: "אם ההיסטריה תמשיך, ליצמן יוציא הודעה שאסור להתכנס יותר מ-59 אנשים, ואז בכנסת לא יהיה אפשר להעביר חוקים נגד שחיתות. ההיסטריה היא מטורפת. אומרים לנו זינוק, אבל מה זינוק? המספרים הם קטנטנים יחסית לגודל האוכלוסיה. אפשר להירגע".

דוקטור אשר שלמון, מנהל המחלקה הבינלאומית במשרד הבריאות, תקף את לס על אמירותיו: "אני רוצה לאזן. ההיסטריה היא לא טובה, אבל בהחלט גם לא השאננות. מישהו עוד יפרש אותך בדרך שתסכן את בריאות הציבור. זו לא שפעת, יש דימיון בתסמינים ונכון שרוב החולים חולים במחלה קלה, אבל כשהמחלה קשה היא מחלה קשה אמיתית".