"ציפינו אולי לטיפה יותר", הודה הבוקר אוהד שרגאי, שיצר יחד עם ענבר ויצמן את השיר HOME שביצע אמש קובי מרימי בגמר האירוויזיון. "אבל הכל בסדר, באנו ליהנות. היה פה פסטיבל תרבותי מוסיקלי מדהים וכיף להיות חלק מהדבר הזה. קובי נתן ביצוע מדהים, אני התרגשתי מאוד ואני בטוח שגם רוב עם ישראל התרגש. לדעת שיש לי חלק ברגע הזה, זאת כבר הצלחה מדהימה בעיניי".

למרות הביצוע המרגש של מרימי והתשואות מהקהל, ישראל סיימה במקום ה-23 בלבד והביקורות לא איחרו להגיע. "בפעם הבאה, אזרחי ישראל, תכתבו אתם שיר לאירוויזיון ותבחרו את הוועדה שלכם", תקף שרגאי. "תפרנו שיר שמתאים לקובי, לא חשבנו לאיזה מקום נגיע, חשבנו מה מתאים לו. מתוך 200 שירים הוועדה בחרה בשיר הזה ואני שמח על כך ומוקיר תודה".

עם היד על הלב, לא ביאס אותך שסיימנו במקום כל כך נמוך?
"מה זה משנה 4, 24, 23, 3, זה לא משנה. זה האירוויזיון, או שאתה זוכה או שאתה לא זוכה. זה לא ממש משנה הדירוג. אני חושב שקובי יצג את המדינה בכבוד, התרגשתי מההודעות שקיבלתי מהעולם. אירוויזיון קורה פה פעם בדור ועצם העובדה שכל עם ישראל התאחד סביב הדבר הזה והיה בעדו, זה כבר מדהים לכשעצמו. כמה הזדמנויות כבר יש לנו להתאחד פה במדינה?".

מה אמרת לקובי אחרי ההופעה?
"אמרתי לו: 'יאללה לך הביתה לישון, כפרה, לא ישנת שבועיים. בוא נישן, ננוח קצת'. גם אני מת לישון כבר".

איך קובי הרגיש אחרי הביצוע?
"הוא מאוד התרגש ומאוד נהנה. הוא ביצע את השיר וכל הקהל עמד והריע. אחרי שהוא ירד מהבמה הוא בא וישב אצלנו בספה ואמר: 'בכל ביצוע ובכל חזרה נהניתי יותר ויותר, אבל בפעם הזאת ממש נהניתי והתרגשתי'. 7000 איש עמדו שם בארנה והריעו לו ומחאו לו כפיים. זו זכות גדולה להיות חלק ברגע המרגש הזה, באירוע הטלוויזיוני הכי יפה שנעשה פה בארץ ב-20 השנים האחרונות".

עד כמה הופתעת מהדמעות ומההתרגשות שלו?
"הוא התרגש מכל ביצוע, גם בחזרות, גם בחצי הגמר וגם בגנרלית, אז זה כבר לא מפתיע, אותי זה כבר לא מרגש ההתרגשות שלו. עדיין, בכל ביצוע שלו קיבלתי צמרמורת ומחזרה לחזרה זה באמת גדל, הקהל היה איתו ויותר ויותר ולהיות נוכח ברגע הזה זה דבר מדהים. אני שמח בשבילו שהוא זכה לאהבה הזאת ולהכרה הזאת".

מה חשבת על ההופעה של מדונה?
"היא איומה וחבל שהיא לא באה עם פלייבק מלא. באירוויזיון אמנם כולם צריכים לשיר בלייב אבל היא לא הייתה חייבת, היא הייתה יכולה לבוא עם פלייבק ולעשות הופעה מדהימה. זה היה מעט מביך. אבל מדונה זאת מדונה ונהניתי לראות אותה".

הסתובבת כל הזמן עם דגל ישראל מאחורי המשלחות.
"כן. ראו את זה? בכל זאת, זאת חגיגה שלנו, זה קורה בארץ ישראל, בואו נראה את הדגל, בואו נחווה את הגאווה הלאומית. בתור נער מעולם לא חוויתי איזושהי גאה, אני לא חובב ספורט והגאוות היחידות שהיו לי זה היה ביום העצמאות, ביום הזיכרון וכשישראל הייתה עולה לאירוויזיון. תמיד כשישראל ייצגה אותנו זה היה רגע נורא מרגש בשבילי, אז לעמוד היום בגרין רום עם דגל ישראל זו באמת גאווה לאומית מדהימה. אני שמח שיותר מ-200 מיליון איש ראו את דגל ישראל בגאווה ואיזה כיף שזה קרה פה. הייתה הפקה מדהימה".