נאומו הפוליטי הראשון של הרמטכ"ל לשעבר ויו"ר חוסן לישראל, בני גנץ, סיקרן רבים, ובין היתר גם את ד"ר אמיר הלמר, מומחה לשפת גוף, שלבקשת "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, ניתח את שפת גופו בנאום. "באופן כללי, אני ממש מרחם עליו", פתח הלמר את דבריו והסביר: "מסכן, הוא היה מאוד לחוץ, לא נראה שהוא שוחה כמו דג. איך שהוא עלה לבמה הוא ליקק את השפתיים וגירד בראש, זה לא היה המקום הטבעי שלו. הוא לא נראה כמו מנהיג, הוא נראה כמו מקום שני טוב".

בהמשך, הלמר סיפק שלוש דוגמאות מתוך נאומו של גנץ, שמעידות על הלחץ הרב שחש במהלך הנאום, כאשר הראשונה היא ליקוק השפתיים. "ליקוק שפתיים אומר שהאדם בלחץ כי הגרון מתייבש. הדם מופרש לאזורים אחרים בגוף כי נכנס הורמון הקורטיזול, זה הורמון הלחץ. הוא שתה בהפסקות כשהקהל צעק. הוא גם השתיק אותם כל הזמן, שזו כמובן טעות. גם בוז'י השתיק את הקהל שלו, וזו טעות כי הקהל נותן את האנרגיות".

בדוגמה השנייה הסביר הלמר על תנועות ידיו של גנץ, בטענה כי ניסה לשדר אמינות ויושרה כששם את כף ידו על ליבו. "איך יודעים כשיהודי משקר? כשהוא אומר 'אח שלי, תאמין לי'. לי זה לא נתפס כל כך טוב, אני מסתכל על שפת הגוף שלו, ויש טעות בין מה שהוא רצה למסור לבין המסר שלו. זאת בדיוק הטעות של טירון פוליטי".

עוד התייחס הלמר לגירוד בראשו של גנץ, כאשר פנה לנשיא חסן רוחאני: "כשהוא אמר: 'אני אסכל', זאת הפעם היחידה שהוא היישיר מבט, הוא איים, כאילו אומר 'אני נמצא ברמה אחת כמו ביבי, כמו המנהיג'. אבל בגלל שהוא היה כל כך ממוקד, הוא התחיל פתאום לגרד בראש, וזה בדיוק הלחץ. הוא מבין כמה שזה קשה, זאת הפעם היחידה שהוא גירד בראש, זאת לא תנועה קבועה".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12