הלילה בשעה 23:30 נכנסה לתוקפה הפסקת האש בין ישראל לג'יהאד האיסלאמי ובינתיים השקט נשמר. עם סיום מבצע עלות השחר, העורף יחזור היום בהדרגתיות לשגרה מלאה בהתאם להערכת המצב. כצעד ראשון ייפתחו כלל הצירים שנסגרו במרחב עוטף עזה, כשתושבי העוטף אינם נדרשים יותר לשהות בסמוך למרחב מוגן. תנועת הרכבות בין שדרות לאשקלון צפויה להתחדש החל מהשעה 12:00 בצהריים.

על אף אחוזי היירוט הגבוהים של מערכת כיפת ברזל בסבב הזה, גם הפעם נרשמו פגיעות ישירות בבתים בעוטף עזה. למרבה המזל, האירועים הללו הסתיימו ללא פציעות חמורות. אתמול רקטה פגעה בבית במועצה האזורית אשכול וגרמה לנזק רב גם לבתים הסמוכים, בהם לביתה של גלית מובשוביץ.

"בסביבות השעה 15:00 הייתה התרעת צבע אדום. רצנו למסדרון שמאחוריי, זה המרחב הכי מוגן שיש לנו", שיחזרה מובשוביץ הבוקר, "כמו רוב תושבי היישוב שבו אני גרה, אין לנו ממ"דים. אנחנו לא ממוגנים. שמענו בום נוראי. אני חיה באיזור כבר 25 שנה, אבל זה היה בום עוצמתי. כל הבית רעד, הכל היה אפוף בעשן. ריח שרוף, ריח נוראי".

"הייתי בבית עם בעלי ושני ילדים מבין ארבעה. אחרי כמה דקות יצאנו החוצה, רבש"ץ היישוב הגיע מיד כי הייתה תחושה שזה נפל אצלנו. תוך שנייה הבנו שהרקטה נפלה בבית הסמוך מאחורה, מעבר לכביש, 30 מטר מאיתנו".

למה אין לכם מרחב מוגן?
"כשמדברים על תושבי העוטף נדמה לכולם שאנחנו מוגנים ושהמדינה דואגת לנו, אז לא. שבעה יישובים במועצה שלנו לא ממוגנים בגלל החלטת ממשלה שמדברת על טווח של שבעה קילומטרים. אנחנו שבעה קילומטרים ו-200 מטר, ולכן עד היום אנחנו לא ממוגנים. כשאנחנו אמורים לשהות במרחב מוגן, אין לנו אותו. זו תחושה נוראית, תחושה של חוסר ביטחון וחוסר ודאות. אי אפשר לשהות במסדרון לאורך זמן או לישון שם".

הלילה ישנתם בבית?
"ישנתי בסלון עם הילדה כי החדר שלה עדיין מלא באבק וברסיסים מההדף. לא היה לנו כוח לנקות, היום נעשה את זה. הילדה פחדה לישון לבד, אני הייתי הממ"ד שלה".

אתם מתאוששים ממה שקרה לכם?
"לוקח זמן להתאושש. אנחנו מתחילים לעכל את השקט ולהאמין לו. זה שהוסרו ההנחיות, לא אומר שכל כך מהר חוזרים לשגרה. לוקח זמן להאמין מחדש, לבטוח מחדש שהכביש בטוח, שאפשר לנסוע, שאפשר לשחרר את הילדים. זה לוקח זמן".

יש מחשבות לעזוב?
"לא, לא אשנה את הבית שלי כמו שלא עשיתי זאת ב-25 השנים האחרונות, שמתוכן 20 שנה אנחנו במצב הזה. אין מחשבה לשנות מיקום או לעזוב את האיזור המדהים הזה. אני מצפה שהמדינה תדאג לנו, יש לנו זכות להיות מוגנים. חובת המדינה לספק לנו את הביטחון הזה".