האם הימין הממלכתי בדרך חזרה לממשלה? גוברים הדיווחים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין להדיח מהתפקיד את שר הביטחון יואב גלנט ולהחליפו ביו"ר הימין הממלכתי, גדעון סער, בתמורה להצטרפותו לקואליציה. כשנשאל על כך סער לאחרונה אמר: "כניסה לממשלה? לא כובל את ידיי בשום דבר".

חבר הימין הממלכתי, זאב אלקין, אמר ל"חדשות הבוקר": "אף אחד לא הציע לנו את זה. אני רוצה להזכיר שיאיר לפיד אמר מספר פעמים בשבועות האחרונים, שבתנאים מסוימים, אם המדיניות שלו תתקבל, הוא מוכן להיכנס לממשלה ולתת לה את רשת הביטחון. גם בני גנץ אמר שאם ישתנו הנסיבות, הוא בהחלט יהיה מוכן להיכנס לממשלה. תלוי מה מדינת ישראל צריכה. לכן, גם אנחנו אומרים שאנחנו לא יודעים מה יהיו הנסיבות הביטחוניות במדינת ישראל. גם אנחנו, כמו גנץ ולפיד, לא נועלים את עצמנו לשום דבר".

בתגובה לדברים סימס לפיד לניב רסקין תוך כדי השידור: "אלקין משקר, כמובן. לא אמרתי שאכנס לממשלה אלא שאתן רשת ביטחון". אלקין הגיב: "אני מציע לכם לבדוק את הראיונות. לפיד נשאל גם על כניסה לממשלה ואמר שיעשה כל מה שצריך כדי שהמדיניות שהוא מאמין בה תמומש. זו זכותו, אני לא תוקף אותו על זה".

אתה חי בשלום עם פיטורי שר ביטחון על רקע פוליטי באמצע מלחמה?
"אנחנו לא קוראים לפטר אף אחד. היחסים בין גדעון סער ליואב גלנט טובים, הם נפגשים מדי פעם ומשוחחים על המלחמה. לא על הכל אנחנו מסכימים. יש משבר עמוק ביחסים בין ראש הממשלה לשר הביטחון. אנחנו לא נכנסים אליו. המשבר הזה מזיק למדינת ישראל, זה ברור. אפילו מדיונים סגורים שנמצאים בהם רק ראש הממשלה, שר הביטחון וראשי מערכת הביטחון, יוצאים ציטוטים. אלה דברים שלא היו מעולם. אני לא אומר מי מדליף אותם, רק אומר שאפילו מהדיונים הביטחוניים הכי אינטימיים יוצאים ציטוטים. האויבים שלנו יודעים מה חושבים ראשי מערכת הביטחון. מעולם לא היו בעיות בפורומים אינטימיים כאלה. זו תרבות רעה וחלק מזה, זה בגלל מערכת היחסים שבין ראש הממשלה לשר הביטחון".

אם גלנט יפוטר, אתה מאמין שסער האיש הנכון להיות שר הביטחון?
"אין לי ספק שגדעון סער יכול להיות, אם יצטרך, שר ביטחון טוב, כמו שרבים משרי הביטחון במדינת ישראל שבאו מהתחום האזרחי דווקא היו שרי ביטחון טובים. השאלה הזאת כרגע לא על הפרק. יש לנו ביקורת עקרונית על מדיניות הממשלה בתחום הביטחוני. בגלל זה עזבנו את הממשלה. אין שום סימן שראש הממשלה או הממשלה רוצים לשנות את המדיניות הזאת, לכן אנחנו אופוזיציה שלוחמת ומבקרת את הממשלה בצורה קשה. נמשיך לעשות את זה, כי הממשלה מנהלת את המלחמה הזו בצורה שגויה".

בראיונות קודמים אמרת שצריך להחליף את נתניהו, שהוא לא כשיר. אתה כבר לא מדבר ככה.
"אני אומר שנתניהו מנהל לא נכון את המדיניות הביטחונית של מדינת ישראל והמלחמה הזאת, יחד עם שר הביטחון וכל המערכת. אתה שומע את זה מאיתנו לאורך כל הדרך. בגלל זה עזבנו את הממשלה. המחלוקת פה היא על מדיניות. אי אפשר לסבול מצב שעשרות אלפי ישראלים פליטים בארצם וישראל רק מגיבה".

הלכתם לבחירות כשהדגל היחיד שלכם זה "רק לא נתניהו". מה השתנה?
"אני מזכיר שב-10 באוקטובר כולנו הצטרפנו לממשלה ולקואליציה. אמרנו שעם כל המחלוקות שיש לנו עם נתניהו, הניצחון במלחמה הזאת חשוב הרבה יותר. עזבנו את הממשלה חודשים לפני גנץ בגלל מחלוקת על דרך ניהול המלחמה, כשגנץ עוד המשיך לשבת בממשלה חודשים רבים. היינו בחוץ, אופוזיציה לוחמת, וגם היום אנחנו אופוזיציה לוחמת כי שום דבר לא השתנה בעניין הזה. אז היינו קול קורא במדבר, היום יותר ויותר אנשים בציבור הישראלי מבינים שמנהלים את זה לא נכון - עשרה חודשים עברו, חמאס עדיין שולט בעזה ואנחנו לא מתקרבים להכרעה, בצפון האזרחים שלנו פליטים בארצם ואף אחד לא אומר להם מתי הם יחזרו לבתיהם ואנחנו יושבים וממתינים בחיבוק ידיים עד שיתקפו אותנו - וחושבים שזה בסדר".