ההודעה כי השרה מירי רגב היא זו שתוביל את הטקס הממלכתי לציון שנה לאירועי 7 באוקטובר עוררה תגובות נזעמות בקרב חלק מהמשפחות השכולות ומשפחות החטופים. עשרות משפחות פנו לראש הממשלה במכתב ודרשו כי הטקס יבוטל. בקיבוץ נירים הודיעו כי לא ישתפו פעולה עם הטקס. יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד הודיע כי יחרים את הטקס ותקף: "הטקס היחיד שממשלת נתניהו והקיצונים יכולים וצריכים לעשות זו התפטרות".

שר הכלכלה וחבר הליכוד, ניר ברקת, התייחס לכך הבוקר: "כולנו מבינים את הזוועות שקרו ב-7 באוקטובר ואת המצב הנפשי שחלק גדול מעם ישראל נמצא בו. צריכים למצוא את הדרך שכולם ירגישו חלק מהאירוע הזה. אני רוצה לקוות שזה מה שיקרה. בסוף מישהו צריך לרכז ולנהל את זה, אבל צריכים ללכת רחב ולערב מקסימום אנשים, לוודא שכולנו מזדהים עם הכאב הגדול. אני מקווה שהתהליך שנעבור יהיה כזה שמחבר ומאחד ולא מפלג".

לדעתך הטקס צריך להישאר בידי מירי רגב?
"אני לא מכיר את הפרטים בנושא הזה ולא נכנס לזה. היעד חייב להיות לחבר בין מקסימום אנשים. צריכים לפתוח אוזניים גדולות ולהקשיב לכל רחשי הלב שנמצאים בעם ישראל ולחבר ככל הניתן את עם ישראל לאירוע הקשה שעבר. הממשלה בוודאי צריכה להיות שותפה למהלך הזה. צריכים למצוא את המכנה המשותף סביב 7 באוקטובר. מינימום מחלוקת ומקסימום מכנה משותף. צריכים לעשות את זה ברגישות ובחוכמה. אני תקווה שזה מה שיקרה".

שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן ערך אמש מסיבת עיתונאים בישראל ואמר: "נתניהו אישר בפניי שישראל מקבלת את פשרת המתווכות, כעת על חמאס לעשות זאת". בסיום הפגישה איתו, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי נעשים "מאמצים לשחרור מקסימום מספר חטופים חיים - כבר בשלב הראשון של העסקה".

אתה תומך במתווה הזה?
"אני מעריך שכל עסקה שיביא ראש הממשלה לממשלה, תעבור. לא נכון לדבר על פרטי העסקה, בוודאי לא כשסינוואר מאזין. זה לא תהליך טוב ובריא לעסקה או לעם ישראל. עדיף לא להיכנס לפרטים. ברגע שראש הממשלה יביא עסקה, בסבירות מאוד גבוהה היא תעבור. אני כמובן אתמוך. ברגעי משבר ורגעי החלטה כאלה, האחדות בהחלטה חשובה. כשראש הממשלה יביא עסקה נצטרך לייצר אחדות בשורות בתוך הממשלה ובתוך עם ישראל. שיקולים פוליטיים כאלה ואחרים חייבים להיות משניים בעניין הזה. אני אסייע להביא עסקה, לאחד את השורות, לשכנע את החברים משני צדי המתרס ללכת ביחד. בכל תולדות עם ישראל כשהיינו מאוחדים, גם אם טעינו, אנחנו חזקים. עדיף להיות מאוחדים ביחד בעסקה, לטוב ולרע, מאשר להיות מחולקים ומפוצלים".

תרים את ידך בעד עסקה גם אם המשמעות שהממשלה נופלת?
"מעריך שכן, כי אני חושב שראש הממשלה מביא את כלל האינטרסים לשולחן. כשהוא יביא את ההצעה, מעריך שנוכל לייצר לה קונצנזוס רחב".

אמרת שאתה בעד ועדת חקירה ממלכתית, נגד כוונת ראש הממשלה להקים ועדת חקירה ממשלתית.
"אם לא על אירוע כמו 7 באוקטובר, על מה נעשה ועדת חקירה ממלכתית? עמדתי שצריכה להיות ועדת חקירה שלא רק בוחנת את הממשלה ואת מערכת הביטחון אלא הולכת אחורה, לאיך הגענו לקונספציות של ה-6 באוקטובר שהתנפצו, למה הצבא קטן, כל מערכות הביטחון והרמטכ"לים לשעבר. כולם. צריכים לוודא שדבר כזה לא יקרה עוד פעם, לחקור לעומק לא במטרה להתנקם במישהו אלא לוודא שזה לא יקרה שוב. זה מאוד חשוב שתהיה ועדה בלתי תלויה שתבחן מלמעלה. עם זאת, זה לא הזמן לעשות את זה. המטרה זה לנצח את המלחמה בדרום, להכריע את חמאס, להחזיר את החטופים, להרחיק את האיום מגבול לבנון, להחזיר את התושבים. אלה משימות בעדיפות הכי גבוהה שיש למדינת ישראל. בזה צריכים לרכז את האנרגיה שלנו. לא רואה כרגע היגיון לרתום את כולם להתעסק בתחקיר אחורה, לשים את כל הפוקוס שלנו אחורה. זה לא הזמן כשאתה בלב מלחמה".