קיה נירו היברידי

מחיר – 137,000 שקלים

הספק (משולב) – 141 כ"ס

מנוע – בנזין 1.6 ל' + מנוע חשמלי

צריכת דלק ממוצעת (יצרן) – 26.3 ק"מ לליטר

ציון במבחן הריסוק – 5 כוכבים

קונצרן יונדאי, שכולל את קיה ויונדאי, הוא אחד מיצרני הרכב הגדולים בעולם, עם היצע דגמים רחב מאוד. אך בתחום ההיברידי הוא לא נמנה על המובילים בענף. אולם נראה שהקוריאנים החליטו לשנות את המצב, והציגו פלטפורמה ייעודית להנעה אלטרנטיבית: היבירידית, היבירידית-נטענת וחשמלית. על הפלטפורמה הזו בנתה קיה את נירו, רכב פנאי היברידי, ועכשיו הוא הגיע לישראל – וישר אלינו למבחן.

מדד מראה חיצוני

הנירו מציג עיצוב "רכב פנאי" קלאסי, אך מעט שמרני ולא בולט במיוחד. העובדה שהוא מעט קטן יותר ונמוך יותר מהמקובל בקטגוריה, תורמת גם היא להופעה קצת פחות בולטת מאשר אחיו, הספורטאז'. ובקטגוריה שבה להיות בולט הוא חלק מכל העניין, זה עולה לנירו בנקודות – הבוחנים שלנו נתנו לו 8 על העיצוב.

מדד עיצוב פנים

למרות המידות החיצוניות הצנועות יחסית, הנירו מציע מרחב טוב לנוסעים. סביבת הנהג היא על טהרת השחור, אבל החומרים טובים ודני וגיא אהבו את העיצוב. הפרט היחיד שמפריע בסביבת הנהג הוא מסך המולטימדיה שקטן יותר מהמקובל היום. מצד שני, תפעולו נוח יחסית.

גם רמת האבזור (הבודדת, אין אפשרות בחירה) טובה, וכוללת שילוב עור במושבים ובעיקר שפע מערכות בטיחות, כולל בקרת שיוט אדפטיבית, שיודעת להתאים את מהירות הנסיעה למהירות התנועה, תיקון אוטומטי של סטיה מנתיב ובלימה אוטונומית. אבזור מרשים מאוד ברכב כזה, מה שעוזר לו לזכות בציון המלא, חמישה כוכבים, במבחן הריסוק של יורו NCAP.

הבוחנים העניקו לתא הנוסעים ולאבזור ציון 9.

מדד איכות הנסיעה

המנוע החשמלי תורם לתנועה חלקה ונעימה בעיר ובפקקים. המתלים לא מצטיינים בספיגת מהמורות ושיבושים במהירות עירונית, ונוחות הנסיעה בינונית בלבד. מחוץ לעיר המצב טוב יותר, ורוב הזמן הנירו נוח למדי, אך שיבושים מסוימים עדיין יגרמו לו לקפץ. במהירות גבוהה רעשי הכביש והרוח מגיעים לרמה מורגשת. על השביל הוא לא מצטיין – המתלים לא מצליחים להתמודד עם תוואי משובש בצורה נעימה, ויחד עם מרווח הגחון הנמוך יחסית, רומז הנירו שהוא מעדיף את הכביש.

הביצועים טובים למדי, עם כח זמין תמיד בזכות המנוע החשמלי. אבל המרוויחה העיקרית מהמנוע החשמלי היא צריכת הדלק – בעיר הצלחנו להגיע ל-20 ק"מ לליטר, ובנסיעה בין עירונית (לא עדינה במיוחד) קיבלנו כ-15-16 ק"מ לליטר במהלך המבחן.

במדד איכות הנסיעה, הבוחנים העניקו את הציון 9.

סיכום

הנירו מציע שילוב מזמין של תדמית ירוקה ועיצוב אופנתי של רכב פנאי, יחד עם צריכת דלק מעולה וציוד בטיחות עשיר מאוד. כשכל זה ארוז במחיר שהוא רק קצת יותר גבוה משל מכוניות משפחתית ממוצעת, מדובר בעסקה קוסמת מאוד.

לפרטים נוספים על קיה נירו - היכנסו לעמוד הדגם באוטו