סאנגיונג רקסטון 2.2 ליטר טורבו דיזל

מחיר: 227,000 שקלים

הספק: 178 כ"ס

מנוע: טורבו דיזל, 2.2 ליטר

צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 13.5 ק"מ לליטר

ציון מבחן הריסוק: אין

הרקסטון נחשב לרכב שטח מיושן, אבל בעולם השטח לא מדובר בהכרח בחיסרון. הוא עדיין יושב על אותה שלדת סולם נפרדת של דגמים קודמים, עם סרן חי מאחור והנעה כפולה עם הילוך כוח – מתכון המתאים לעבודת שטח.

לדגם המעודכן שהגיע לארץ ב-2016, מנוע 2.2 ליטר טורבו דיזל (178 כ"ס), תיבה אוטומטית 7 הילוכים, שניהם מתוצרת מרצדס וכמובן הילוך ויכולת לנסיעה גם בשטחים קשים.

מראה חיצוני

ביחס לתקופות הקודמות יותר של סאנגיונג. הדגם הזה יכול לעמוד בתחרות יופי, אולם, בפני עצמו הוא סביר. מאחר והבוחנים גרסו שהעיצוב החיצוני במכונית שטח אמיתית (בניגוד לרכבי הפנאי היפיופים אך הרכים) אינו מהווה גורם דומיננטי בהחלטה על רכישה, לא ניתן ציון בסעיף זה.

מדד עיצוב פנים

התא קודם כל מרווח ונוח לישיבה. ממדיו הויזואליים של הרקסטון מטעים משהו - הוא גדול יותר מאשר הוא נראה מבחוץ. סידור המושבים הוא 2. 3. 2 דהיינו שני נוסעים מלפנים, שלושה בשורה השנייה ועוד שניים (לא גדולים בשורה השלישית). השורה השנייה נוחה לישיבה אף היא וגב המושבים ניתן להזחה לאחור, סידור בהחלט נוח. השורה השלישית מתאימה לישיבה של שני נערים עם רגליים לא ארוכות במיוחד. קיפול השורה השלישית יוצר תא מטען ענק בכל קנה מידה, ולהוכחה השתרעו שני הבוחנים, האחד לא קטן בממד הרוחב והשני בממד האורך, לכל אורכם בתא המטען.

לעומת זאת, כשמרימים את שני המושבים בשורה השלישית, נותר תא מטען קטן ביותר, כזה שיתקשה להתמודד עם ממדים של מזוודה אחת.

האבזור סביר, גם אם מיושן ואיכות ההרכבה סבירה. תפעול המערכות השונות רחוק מלהיות מודרני, אבל כאמור, במכונית שנעה מחוץ לכבישים זה לפעמים יתרון. תא הנוסעים קיבל את הציון 8.

מדד איכות הנסיעה

מנוע הטורבו דיזל בהחלט חזק ובעל מומנט מכובד, המאפשר לכלי תנועה קלה וזריזה למדי בכביש ובשטח. ברירת מצבי הנהיגה, נעשית על ידי מתג חשמלי דמוי חוגה קטנה וצנועה (מידי). המעבר בין מצב הנעה אחורית לכפולה ולכפולה בהילוך כוח (low), נעשה בסיבוב קל של המתג. חשוב לזכור שיש להעביר להילוך כוח ולצאת ממנו - רק במצב ניוטרל אחרת ההעברה תתעכב.

נוחות הנסיעה די קשיחה, אך לא באופן חריג, התנהגות הכביש סבירה בהחלט. מפריע במקצת הוא מהלך ההגה המאוד ארוך – למעלה משלושה וחצי סיבובים מנעילה לנעילה. בסך הכל הנסיעה על כביש סלול טובה בהחלט.

במבחן השטח, המכונית מנצלת היטב את הילוך הכוח ומטפסת ללא מאמץ מיוחד במעלה תלול, אולם צמיגי הכביש בהם היה נעול רכב המבחן, יצרו קשיים במעלות עם אדמה גירית יבשה, בסופו של קיץ ארוך. מי שקונה מכונית כזו ומתכוון לרדת לשטח, כדאי שירכיב צמיגים "נשכניים" יותר.

ציון משוקלל לכביש ולשטח – 8.

תמורה

הרקסטון, רכב שטח אמיתי, עם 7 מקומות ישיבה, במחיר 227 אלף שקל. קומץ המתחרים העומדים מולו יקרים ממנו ביותר מ-100 שקל, מה שהופך את הרקסטון לקנייה מעולה.

רוצים לדעת עוד על סאנגיונג רקסטון? היכנסו לאוטו