פורד קוגה 1.5 ל' טורבו, Titanium

מחיר: 173,000

מנוע: 1499 סמ"ק מוגדש טורבו

הספק: 182 כוח סוס

צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 14.5 ליטר/ק"מ

מראה חיצוני

דני וגיא התרשמו מהמראה החיצוני של הרכב וציינו שמדובר באוטו שהוא קודם כל יפה ובעל נוכחות. המומחים החליטו להעניק לו את הציון 8 מתוך 10, וזאת מכיוון שבסופו של דבר, למרות יופיו, הקוגה נראה כמו שרוב רכבי הפנאי נראים היום.

עיצוב פנים

בדומה לעיצוב החיצוני, גם עיצוב הפנים מקרין איכות, כמעט יוקרה: החומרים מהם עשוי התא טובים ונעימים למגע. המושבים, העשויים משילוב של עור ובד, נוחים מאוד והגג הפנורמי, שנמתח לכל אורך הרכב, תורם לתחושת המרחב. "יש דבר אחד שפחות נעים לי בעין", ציין גיא והתכוון לשפע הלחצנים בקונסולה המרכזית. דני הוסיף שלא רק שהיא עמוסה למראה, אלא גם לא נוחה לתפעול, משום שיש להסיט אליה את המבט כדי לחפש את הלחצן הנכון. גם מסך המגע לא ממש שימושי משום המרחק הגדול שלו מידי הנוסעים. אינפלציית הלחצנים היא זו שמנעה מהמומחים להעניק לתא הנוסעים את הציון 9, כך שהקוגה נאלץ להסתפק בציון 8.

איכות הנסיעה

לפורד קוגה הנעה קדמית, 182 כ"ס, הוא שוקל 1600 קילו ומגיע מ-0 ל-100 בפחות מ-10 שניות. השילוב בין שפע הכח וההנעה הקדמית גורם להגה ללוחמת הגה (לרקוד בידיים) ביציאה חזקה מהמקום. הקוגה מהיר, נוח, אפילו נוח מאוד בכבישים בין עירוניים. דני ציין שלקוגה יש זווית גלגול מוחשית והסביר: "אם אתה שם מתלים קשוחים שיחזיקו את המרכב הגבוה והכבד הזה, אתה משלם בחוסר נוחות נוחות – ופורד בחרו בנוחות, שלדעתי מאוד מתאימה לאווירה הכללית של האוטו". גיא ודני החליטו לבחון גם את יכולות השטח של הקוגה, למרות שאין לו הנעה כפולה, והורידו אותו לשביל עפר סמוך. מתברר שבדרכי עפר, הקוגה נוחה אף יותר ומהנה לנסיעה. מבחינה בטיחותית הרכב קיבל 5 כוכבים במבחן ה-NCAP, אך הוא נעדר אביזרי בטיחות מתקדמים. על כל אלו קיבל הפורד קוגה את הציון 9 מתוך 10 במדד איכות הנסיעה.

בשורה התחתונה

בעד: עיצוב נאה ובעל נוכחות, נוחות נסיעה טובה
נגד: עיצוב הקונסולה המרכזית ולוחמת ההגה ביציאה מהמקום
ולסיכום? "היה כיף, אחלה אוטו"

רוצים לדעת עוד על פורד קוגה? היכנסו לעמוד הדגם במגזין אוטו>>