מחיר: 157,990 ש"ח
הספק: 110 כוח סוס
מנוע: 1.5 ליטר טורבו דיזל
צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 26.3 ק"מ לליטר
ציון במבחן ריסוק: 5 כוכבים

רנו מצטרפת באיחור לשוק רכבי הפנאי הצומח, עם הקדג'אר, רכב פנאי המבוסס על הקשקאי של ניסן במחיר תחרותי למדי – בעיקר בגרסת הדיזל.

עיצוב ונראות

הקאדג'ר אינו מסוקס כיונדאי טוסון או אפילו לא כקשקאי עליו הוא מבוסס. הוא יותר אלגנטי, פחות מנופח, יותר שיקי. או בקיצור – יותר "צרפתי". הוא מושך מבטים, אך אינו מסובב ראשים.

מראה חיצוני

תא נוסעים בדרך כלל טוב, הן בחומרים והן בעיצוב. מערכת המולטימדיה טובה ובעלת ממשק בעברית, וזה טוב. רמת האבזור בגרסה הנבחנת טובה, כולל אבזור בטיחותי מקורי, מה שמאפשר למערכת ההתרעה לסטייה מנתיב להשמיע קולות המדמים פסי הפרדה "רועשים" (כמו אלו שבכביש הערבה למשל) – המגיעים מכיוון חציית הקו – מימין או משמאל. אהבנו.
יש לציין שגם מרווח הפנים והמטען מספקים בהחלט.

עיצוב פנים

איכות הנסיעה

למרות שהוא מבוסס על הקשקאי, מנוע הדיזל בקדג'אר, הוא זה של רנו, המוכר מהפלואנס למשל, עם 1.5 ליטר ו-110 כ"ס (לקשקאי 1.6 ליטר ו-130 כ"ס). אולם, כאן התיבה היא אוטומטית דו מצמדית והיא מהירה יותר בתגובתה מזו הרציפה שבקשקאי. התגובה ללחיצת דוושה מהירה, והמכונית עוברת בתנועה חדה למדי משיוט ניחוח למהירות עקיפה למשל.

היתרון הגדול של מנוע הדיזל מול מנועי הבנזין, המותקנים ברוב רובם של רכבי הפנאי בישראל, מגיע דרך החיסכון בדלק. יחידת ההנעה הזו מגיעה בקלות ל-15 קילומטר לליטר בנסיעה מעורבת ומהירה, ויכולה אף לעשות 20 בנסיעה חסכונית בין עירונית. במבחן שנערך במערכת אוטו עלה כי רנו קדג'אר הוא רכב הפנאי החסכוני בישראל.
כמו כן, נוחות הנסיעה טובה בכבישים בינעירוניים ובינונית פלוס בכבישי הערים.

איכות הנסיעה

סיכום

גרסת הדיזל ZEN. העולה כ-150 אלף ש"ח, אינה הזולה ביותר בשוק, אך היא החסכונית ביותר בדלק ביניהן. וזה הופך אותה לקנייה בהחלט כדאית, בעיקר לאלו הגומעים 20 אלף ק"מ ומעלה (אך לא רק להם). 

למידע נוסף על רנו קדג'אר היכנסו לאתר אוטו>>