קיה פיקנטו 1.2 EX אוטומטית

מנוע: 1.25 ליטר בנזין
הספק: 85 כ"ס
מחיר: 80 אלף ש"ח
צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 18.5 ק"מ לליטר

הפעם הגיע גיא למכונית כשעיניו עצומות, כשפקח אותם, הוא ראה רק את החלק האחורי מהפרופיל (ממה שמכונה קורה C ואחורה ממנה). זה בדיוק מה שניסו קיה לשדר - אוטו גדול יותר מאשר הוא באמת.

ואכן הקיה החדשה נראית גדולה וכבדה יותר מהקודמת, זאת למרות שהיא ממש באותו הגודל (היא גבוהה יותר בסנטימטר אחד בלבד). עניין של עיצוב מתוחכם. ברור שהעיצוב הבוגר יותר בא על חשבון המראה השובב של זו הקודמת. דני חושב שזה נעשה כדי לקרוץ גם לקהל מבוגר יותר מקהל המצעירים, שהיה ונשאר קהל המטרה העיקרי של הפיקנטו. וצריך להמתין ולראות אם אכן גם הסבא והסבתא של קבל הרוכשים של הפיקנטו יפלו שבי כשיגלו את היתרונות הגלומים במכונית קטנת ממדים בער הגדולה והצפופה.

הבוחנים אהבו את בעיצוב וגם את צבע האדום-אש, שהבליט מאוד את עיצובה של המכונית. הם נתנו למכונית את הציון 9 על העיצוב החיצוני, כולל הצבע האדום.

מיד עם הכניסה לרכב התלונן דני על הצבע השחור, ששולט כל כך במכונית האדומה. אולם, המושבים הנוחים, מרווח הפנים הגדול יותר והמספק למכונית מיני, מסך המגע המרשים והנוח, האווירה הכללית בתא והאבזור הכללי, הרשימו את הבוחנים שנתנו לה 9 גם על תא הנוסעים. למרות הצבע הכל שחור.

חווית הנסיעה היא התכונה שכלל לא השתנתה בקיה החדשה. אותה מערכת הנעה, אותו מנוע 1.25, אותה תיבת הילוכים בת ארבעה יחסי העברה. "אולי אם זו הייתה הפיקנטו הראשונה בה אני נוהג, הציון היה גבוה יותר" אמר דני. אבל יש לי לא מעט שעות על הקודמת ודווקא כאן אין שום שינוי בולט. נוחות הנסיעה העירונית לא השתפרה, כך גם ורעשי המנוע והכביש. צריכת הדלק נותרה בסדר גמור אך לא חריגה בקטגורית הקטנות. הכוח מספק לגמרי אך לא מרגש.

דני הצטער לתת לה את הציון 7 על חווית הנסיעה הטובה בדרך כלל, אולם טען שדגם חדש צריך להתקדם ולשפר את נקודות התורפה של קודמו.

בטיחות

המכונית טרם עמדה במבחני הריסוק האירופאים, לכן אין לה עדיין ציון. אך, היא מצוידת בלא פחות מ-7 כריות אוויר, יש לה מובילאיי בהתקנה מקומית ועצירה עצמאית במצב חרום במהירויות של עד כ-80 קמ"ש (!). 

ומילה על הציון אותו נותן משרד התחבורה לאבזור בטיחותי, ציון שהופך יותר ויותר ללא רלוונטי. הטכנולוגיה שמגיעה לארץ, משתנה במהירות גבוהה יותר מאשר משרד התחבורה יכול לעדכן. לכן למשל, זוכה המכונית הזו, בזכות מובילאיי וניטור לחץ אוויר בגלגלים לציון גבוה, אך העובדה שהיא עוצרת (או אמורה לעשות זאת) בעצמה עד מהירות גבוהה – היא לא זוכה לציון. היום, כש-NCAP האירופאי, מעניק כוכבים גם לפי רמת האבזור הבטיחותי, זו בדיחה.

סיכום

השאלה שנשאלה בפתיחה, אם הפיקנטו הזו מסוגלת למלא את נעליה של זו הקודמת, קשה לענות. מחד גיסא היא טובה מהקודמת, אך מאידך גיסא יש תחרות קשה יותר בשוק מאשר הייתה בעבר.

מה שברור לבוחנים הוא שתכונותיה, מחירה (80 אלף שקלים בגרסה זו), שבע שנות האחריות שמאחוריה והמוניטין שהחברה צוברת בישראל בשנים האחרונות, היא שהמכונית תהווה להיט מכירות לא קטן גם בשנים הקרובות.

לבחור נכון: מה צריך לדעת כדי לנהוג בטוח?