אודי A4 שייכת לקטגוריה המכונה משפחתיות גדולות פרימיום או מכוניות מנהלים "פרימיום". ההגדרה "פרימיום", אינה מדע מדויק, ומנסה להגדיר מכונית שיש בה "משהו" שאנשים מוכנים לשלם בשבילו יותר כסף.

הדור העכשווי, החמישי במספר של הדגם, הופיע באמצע 2015. זו מכונית חדשה לגמרי עם מערכות הנעה אופייניות לאודי – הנעה קדמית בדגם הפחות חזק (הנבחן כאן) והנעה כפולה "קוואטרו" בדגם החזק יותר. גם המנועים חדשים לדגם זה, אך מוכרים מדגמים אחרים של אודי או פולקסוואגן. בארץ כולל היצע המנועים שלושה מנועי טורבו-בנזין - מ-1.4 ל' (150 כ"ס) ועד 2.0 ל'' (252 כ"ס). הכוח מועבר לגלגלים באמצעות תיבה רובוטית דו-מצמדית 7 הילוכים. ל-A4 ציון בטיחותי של 5 כוכבים, הרלוונטי גם לישראל, לאור הימצאה של מערכת בלימה אוטונומית.

מדד מראה חיצוני

במכוניות כאלו נדיר לראות עיצובים קיצוניים או מוחצנים מדי. ה-A4 אינה יוצאת מהכלל במקרה זה, אך כיאה למכונית מנהלים פרימיום, היא מאוד אלגנטית ומזוהה בקלות עם המותג. עם זאת, בזכות נגיעות עיצוביות קלות ומדויקות, והקפדה על פרטים ועל פרופורציות נכונות, היא נעימה מאוד לעין ומעבירה בקלות את הכריזמה החיונית למותג פרימיום. 

הבוחנים העניקו לה את הציון 9 עבור העיצוב החיצוני.

מדד עיצוב פנים

תא הנוסעים של ה-A4 הוא מנקודות החוזקה של מכונית. הוא מעוצב יפה, איכותי ביותר, מאובזר מאוד, ידידותי למשתמש, ועיקר העיקרים, הוא מעביר מעין תחושה "סלונית", כאילו הנך יושב בסלון נוח וגומע בקלילות מרחקים גדולים. דני וגיא ממש "שכחו את עצמם" בנסיעת המבחן, הגבירו את צליל המערכת המוצלחת (מתוצרת B&O) והחליטו להדרים עד אילת. כלומר אם זה היה תלוי בהם הם היו ממשיכים לעיר הדרומית.

עם זאת המושבים מאחור לא מרווחים דיים ונוסע חמישי יתקשה מאוד להדחק במושב האחורי, הסיבה לכך, ככל הנראה, היא ההכנה למערכת הקוואטרו שיוצרת תעלה מרכזית מוגבהת לאורך מרכז המכונית, ומערכת מיזוג האוויר המצויינת המופנית ליושבים מאחור ובולטת מול המושב המרכזי.

ובכל זאת, התחושה הכללית בתא הנוסעים היא מצויינת ומסבירה את המושג פרימיום טוב יותר מאלף מילים.

הבוחנים נתנו למכונית את הציון 9 עבור תא הנוסעים והאבזור.

מדד איכות הנסיעה

ה-A4, כמרבית המכוניות הגרמניות, נולדה לכבישים גרמנים ולא לשיבושים בכבישי ישראל, לכן במרבית המקרים הן נוקשות משהו, ונוחות הנהיגה היא בינונית. אולם הבונוס על הכיול הנוקשה משהו היא יכולת דינמית טובה מאוד והנאה מנהיגה. דני אמר בהקשר לכך שאודי, המתגאים בדרך כלל ב"קדמה דרך טכנולוגיה",  נתנו למכונית הזו גם נשמה.

המנוע, 1.4 טורבו עם 150 כ"ס, משתמש בתיבה מצויינת (דו מצמדית 7 הילוכים) כדי להפיק ביצועים טובים למדי, תוך צריכת דלק סבירה לגמרי. היתרון הגדול בגרסה הזו עם המנוע הקטן הוא מחיר של 235 אלף ש"ח, שהוא נמוך יחסית לסגמנט.

בנושא הבטיחות, למכונית 5 כוכבי בטיחות, ואבזור בטיחותי מכובד ביותר.

הבוחנים נתנו לה ציון 8 על ביצועים ונהיגה.


סיכום

ה-A4 של אודי, היא מכונית מוצלחת מאוד, המעבירה היטב את תחושת הפרימיום במחיר אטרקטיבי לסגמנט.