למרבה הצער, אלימות במוסדות החינוך היא לא דבר חדש במחוזותינו, אבל נדמה שהפעם נשבר שיא של ממש. הורים לילדים בגן שנמצא בקריות מתלוננים לאחרונה על כנופייה של שישה ילדים בני 5 שמטילים אימה באופן קבוע על הגננות וחבריהם לגן. 

זו לא מתיחה של אחד באפריל, אלא המציאות היומיומית של כל באי הגן. אחת הגננת מעידה כי חטפה מהם סטירה, וגננת אחרת בהריון קיבלה בעיטה בבטן ונמצאת בחודשים האחרונים בחופשה, וכנראה שלא תשוב עד אחרי חופשת הלידה. 

שאר ילדי הגן סובלים באופן יומיומי מאלימות קשה שכוללת בעיטות, אגרופים, הקנטות והשלכת כיסאות וחפצים חדים. הילדים חוזרים הביתה פצועים וחבולים אחרי יום של הקנטות, וההורים מבינים שמדובר בתופעה המסכנת את ילדיהם. "הם מפחדים ללכת לשירותים כי באים אחריהם ומתנכלים להם", סיפרה אחת האמהות למערכת חי בלילה, "אתמול הוטחו הפנים של אחד הילדים בקיר והוא הגיע מדמם הביתה". 

הילדים שמטילים אימה על גן בקריות (צילום: מתוך חי בלילה, קשת12)
מתוך "חי בלילה"|צילום: מתוך חי בלילה, קשת12

אמא אחרת סיפרה שהילד שלה חזר להרטיב בלילות. "יום אחד הוא חזר עם צרכים עליו בגלל שהוא פחד ללכת לשירותים", סיפרה, "הילד שלי שואל אותי אם יש סכנה שהילדים המדוברים יגיעו אלינו הביתה. הייתי משקיפה על הגן ורואה אותו מתחבא עם החברים שלו כדי שלא יגיעו אליהם".

בעקבות האלימות החריפה השביתו ההורים את הגן ודרשו מהעירייה פתרונות. "כל יום מושלכים כיסאות, שולחנות, חפצים חדים לעברם וגם לעבר הצוותים שלנו", אמרה מיטל הלוי, אחת האמהות ההמודאגות, "כל הפלסטרים שקיבלנו מהעירייה לא מסייעים. מאוד מפחדים לשלוח את הילדים שלנו לגן, אנחנו לא יודעים אם הם יחזרו שלמים". 

תגובת עיריית חיפה: 

"הנושא נמצא בטיפול של גורמי המקצוע במשרד החינוך יחד עם אגף החינוך בעיריית חיפה. ישנו ליווי מקצועי צמוד לגן ונבנתה תכנית התערבות חינוכית לטובת ילדי הגן. כמו כן, צוות תומך נוסף נמצא בגן. בשל צנעת הפרט לא נוכל לפרט מעבר לכך, עם זאת, לאחר שהורים פנו בבקשות העברה החלטנו לכבד את בקשתם, היות ויש מקומות ספורים פנויים, המפוזרים בגני הילדים בקריית חיים, התקיימה הגרלה שיוויונית ופתוחה לשיבוץ הילדים שהוריהם ביקשו להעבירם".