אחרי מאות אלפי הצבעות, מעל ל-1,400 מאמנים מעוררי השראה שזכו להמלצות שלכם ובחינת הנימוקים המאוד משכנעים ששלחתם לנו – הגיע הזמן להכריז על חמשת הזוכים בתואר המאמנ.ת של המדינה. לפני שאנחנו מגיעים לאנשים ולשמות שאתם כל כך מצפים לשמוע, תרשו לנו רגע לספר קצת על מה שעברנו יחד בחודשים האחרונים.

החיפוש אחר המאמנ.ת של המדינה יצא לדרך לפני שלושה חודשים עם קול קורא לגולשים לשתף אותנו בסיפורים על מאמני הספורט ששינו להם את החיים, העניקו להם מוטיבציה בעצימות גבוהה וכמובן טונות של השראה. ההיענות שלכם הייתה אדירה – מעל ל-7000 מכם רציתם לתת קרדיט ולפרגן לאנשים ששינוי לכם את החשיבה ואורח החיים, שתמיד האמינו ביכולות שלכם ודחפו אתכם קדימה – גם כשלא האמנתם בעצמכם.

מתוך יותר מ-1400 מאמנים נבחרים, שבינינו, לכולם מגיע תואר אלופים, הרשימה צומצמה ל-30 מאמנים בולטים במיוחד שההמלצות לגביהם חזרו שוב ושוב. מי שבחרה את רשימת 30 הפיינליסטים היא הוועדה המקצועית המכובדת שלנו שהורכבה מהדמויות המצליחות והבולטות ביותר כיום בקידום הספורט הישראלי.
חברי הוועדה כללו את אלוף ההתעמלות אלכס שטילוב, פיינליסט נינג'ה מתן בלו, מנהלת מותג דנונה PRO עמליה בן גל, המאמנת של לינוי אשרם, איילת זוסמן. וכמובן שגם האלופה הפאראלימפית בשחייה, קרן ליבוביץ' ולילך ויזל אפק, מנהלת תחום הבריאות בקבוצת קשת.


איך הבחירה נעשתה?

המאמנים עליהם המלצתם הגיעו מכל תחומי הספורט, האישיים והקבוצתיים והתנאי היחיד שהיה עליהם לעמוד בו הוא תואר בחינוך גופני או תעודת הסמכה כמאמנים ממוסד מוכר.
הוועדה הבוחרת שלנו העניקה יתרון למאמנים שמעורבים בפעילות חברתית ותורמים לקהילה ושמה דגש על שילוב כל קשת האזורים (מעפולה עד דימונה) והמגזרים בישראל.

מרגע פרסום הפיינליסטים, בחירת הזוכים הועברה גם אליכם – המתאמנים. גולשי מאקו הזומנו להצביע בהמוניהם – כל מצביע בחר פעם אחת בלבד ולעד חמישה מאמנים. בתום הפעילות השוקקת, התקבלו לא פחות מ- 134,549 הצבעות מכם ולא היה לנו ספק שרציתם להרים למאמנים שלכם.

הנה הם באים: הזוכים בתואר המאמנ.ת של המדינה

איתמר סעאת
26, גן יבנה, מאמן בעלי מוגבלויות

איתמר סעאת, מאמן צעיר ובוגר מכון וינגייט בהצטיינות, נבחר כמאמן של המדינה בזכות ההשראה שהוא מעניק לבעלי צרכים מיוחדים ומעורבותו החברתית בקהילה. "אני מאמן ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים וזה כיף לראות שהעולם שלהם התחיל לתפוס מקום פה. זה כיף להיות חלק מזה. בשבוע הקרוב בשיתוף פעולה עם מועצת גן יבנה אני הולך לפתוח את המרכז הראשון שלי 'הכוכבים של איתמר', זה תופס תאוצה והתחרות ממש עזרה. זאת זכות גדולה", אמר בראיון אמש (שלישי) ל"חי בלילה" יחד עם חמשת הזוכים. סעאת נכנס לתחום אימון בעלי הצרכים המיוחדים אחרי שפגש בחדר כושר את עידן, מתאמן שמאובחן עם שיתוק מוחין (CP) – מחלה שממשפיעה באופן ישיר על הגוף ודורשת חיזוק קבוע של הגפיים. אחד ממתאמניו של סעאת כתב בנימוקים שלו לבחירת המאמן: "איתמר מלמד אותי ואת שאר המתאמנים על ערכים כמו משמעת עצמית, רעות וחברות, אהבה עצמית וללכת אחרי החלומות שלנו בכל מחיר".

איתמר סעאת - המאמן של המדינה (צילום: mako)
בזכות הפעילות עם בעלי צרכים מיוחדים. איתמר סעאת, המאמן של המדינה|צילום: mako

אוולין חדיד
40, כפר יסיף, אירובי

אוולין חדיד, מאמנת אירובי, חיטוב ועיצוב גוף, הספיקה לזכות בעוד כמה פרסים ותארים בטרם נבחרה למאמנת של המדינה. "אני בעיקר מדריכת אירובי וספינינג. אני עובדת בכל המגזרים ושומרת על אנרגיות גבוהות באימונים שלי", סיפרה. חדיד זכתה במקום השלישי באליפות ישראל לספורט אתגרים, הייתה שופטת כדורגל בליגה הארצית ונבחרה לאשת השנה בספורט למגזר הערבי. בחירתה נעשתה על בסיס הישגיה המקצועיים והאישיים והיכולת שלה לשלב בין אימונים ברמה גבוהה לתחושת עונג וסיפוק מהשיעורים בקרב מתאמניה. מתברר שספורט הוא אכן המון כיף. 

אוולין חדיד - המאמנת של המדינה (צילום: mako)
הישגים מקצועיים ואישיים. אוולין חדיד, המאמנת של המדינה|צילום: mako

אלון כהן
52, תל אביב, ריצות שטח ומכשולים

אלון כהן נבחר לתואר המאמן של המדינה בזכות היכולת שלו לרתום ספורט אתגרי למען מטרת-על. "מאמן צריך לדאוג מצד אחד שלא תעבור את סף המאמץ שאתה נדרש אליו ומאידך, שלא תתעצל. צריך להתאמן עם המתאמנים ביחד ולקבוע מטרה שהיא לא חייבת להיות מטרה של ספורט - אם המטרה היא לטובת החברה אז בכלל טוב", המליץ. כהן הקים ומאמן נבחרת מתאמנים שמטרתה ולגייס תרומות למען עמותת "גדולים מהחיים" העוסקת בשיפור איכות חייהם ורווחתם של ילדים חולי סרטן ומשפחותיהם. הכספים שגויסו עד כה נאספו, בין היתר, דרך רתימת קהילת ה-IT- לפרויקט. התרומות הביאו להקמת גן לילדים חולי סרטן בבאר שבע והפעילות ממשיכה במטרה להגשים חלומות נוספים. מתאמניו של כהן סיפרו עליו: "אלון הוא האחד שכבר שנה שביעית מצליח להוביל אותנו באתגרים לא פשוטים וגורם לנו להיות חלק ממשהו גדול יותר".

אלון כהן - המאמן של המדינה (צילום: mako)
ספורט אתגרי למען מטרת-על. אלון כהן, המאמן של המדינה|צילום: mako

אלון רחימא
29, קדימה-צורן, ג'ודו

אלון רחימא הוא אלוף אמיתי. רחימא, שהיה קפטן נבחרת ישראל בג'ודו ואלוף אירופה, התאמן אצל אורן סמדג'ה והתחיל לאמן בעצמו מגיל 16. "אני זוכר את עצמי מגיל 10 על המזרון במועדון של אורן. ממש אהבתי את זה והתחברתי. התחלתי לאמן בגיל 16 אחרי שעשיתי קורס מדריכים והיום אני מאמן ספורטאים תחרותיים, מדליסטים ומדליסטיות בתחרויות אירופה", סיפר. רחימא נבחר לתואר המאמן של המדינה בזכות פעילותו באימון ילדים על הרצף האוטיסטי ושילובם בקבוצות ג'ודו רגילות, לאחר שלא התקבלו לשום חוג אחר. "מאמן שהוא מנטור, יודע להתאים לי את מה שעוזר לי להתפתח, להתקדם ולהיות הטוב ביותר שלי". סיפר עליו אחד ממתאמניו.

אלון רחימא - המאמן של המדינה (צילום: mako)
אימון ילדים על הרצף האוטיסטי ושילובם בקבוצות רגילות. אלון רחימא, המאמן של המדינה|צילום: mako

מורדי גלאם
58, אריאל, ג'ו ג'יטסו

מורדי גלאם הוא מאמן אומנויות לחימה וקרב מגע מעל ל-35 שנה. הקשר שלו לספורט החל בעקבות חוויותיו כילד מוכה בצעירותו. גלאם נבחר לתואר המאמן של המדינה בזכות חינוך ילדים ונוער לערכים ולמצוינות מקצועית ואישית, הרחקת מתבגרים מסמים ועידודם לשירות צבאי משמעותי. "מורדי דואג להנחיל לנו את השאיפה למצוינות ואת הרצון להיות הכי טובים. מופת לכל הדברים הטובים שאומנויות לחימה מייצגות", נימק אחד מהמתאמנים שבחרו בו. "צריך כל הזמן לזכור שאנחנו המסגרת ולא התמונה. ברגע שהמאמן הופך להיות התמונה, התלמיד הופך להיות המסגרת ואז הוא לא נשאר", אמר גלאם.

מורדי גלאם - המאמן של המדינה (צילום: mako)
חינוך ילדים ונוער לערכים ולמצוינות דרך ספורט. מורדי גלאם, המאמן של המדינה|צילום: mako

מה הזוכים המאושרים מקבלים?

מלבד הידיעה שהמאמנים הנבחרים שלנו משנים חיים ומעוררים השראה במתאמנים שלהם, לא הותרנו אותם ללא פרסים שווים. כל חמשת המאמנים והמאמנות הזוכים יקבלו מאיתנו פרסום באתרmako , אספקת יוגורטים מלאי חלבון של דנונה PRO לשנה שלמה ו-3 מפגשים עם תזונאים. ובקיצור, כל מה שמאמן או מאמנת מצטיינים צריכים. המשיכו לאמן ולהתאמן. אתם יוצרים שינוי פיזי, רגשי וחברתי ומעוררים השראה באחרים.