בסוף השבוע שעבר התקיימה הפגנה אלימה מחוץ למוזיאון חיפה לאמנות, בה השתתפו מאות ערבים נוצרים כתגובה ליצירה שהצליחה להכעיס אותם. מזה חמישה חודשים מוצגת שם יצירתו של האמן הפיני יאני לינולן הקרויה "מק ג'יזס", ומציגה את ישו הצלוב בדמותו של רונלד מקדונלד. המפגינים דרשו להוריד את היצירה מהתערוכה בטענה שהיא פוגעת ברגשותיהם ומבזה את ישו.

מערכת "חי בלילה" פנתה לאמן הפיני במטרה לקבל את תגובתו על המהומה שיצר, אך היא הייתה מפתיעה: "שמעתי על התערוכה וההפגנות אתמול בבוקר, כשבדקתי את תיבת המייל שלי, שהייתה מלאה בהודעות בנושא. הדבר הרגיז אותי מאוד מכיוון שהיצירה מוצגת בתערוכה בניגוד לרצוני. ביקשתי להסיר את המיצג משום שהצטרפתי לתנועת ה-BDS שמחרימה את ישראל. על סמך תשובתה של האוצרת, הנחתי שהציור הוצא מן התערוכה. אתמול, כששמעתי שהיצירה עדיין נמצאת בתערוכה, וכי יש סביבה הפגנות אלימות, מיד שלחתי בקשה נוספת לאוצרת להוריד את היצירה כפי שצריך היה להיות מלכתחילה. עד כה לא שמעתי דבר מהמוזיאון. ולכן כמו המפגינים אני דורש שהעבודה שלי תוסר מיד מהתערוכה".

>> לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

תגובת מוזיאון חיפה: "הפסל הושאל מגלריה מפינלנד במסגרת חוזה השאלה. המוזיאון מעולם לא קיבל פנייה בדרישה להסיר את המיצג. שכיחות המקרים בהם מעורבים פעילי BDS בפעילות שתכליתה מניעת הצגתם של אמנים בישראל עולה תדיר בשנים האחרונות והמוזיאון מתמודד עם מקרים רבים מסוג זה".

בזמן שריצה עונש מאסר, השודד המפורסם התאהב (צילום: מתוך
האופנובנק: "היא הייתה צריכה לשלם מחיר בגללי"|צילום: מתוך "אהבה גדולה מהחיים", קשת 12

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-22:40, קשת, ערוץ 12