במשך שנתיים ניהלה תושבת כפר סבא קשר עם סוכן איראני כשעל פי החשד היא שימשה כשליחה עסקית שלו, העבירה כספים לחשודה אחרת, ופגשה שליח מטעמו בטורקיה. אתמול (רביעי) היא נעצרה יחד עם שלוש נשים וגבר נוסף. "בימים הראשונים הכל היה חסוי ולא כל כך יכלו לשתף אותנו במידע", מספר בנה על הרגעים בו נחשף כי אימו חשודה בריגול, "היו שוטרים ואנשים על אזרחי שהגיעו בחמש לפנות בוקר, הגיעו כמות גדולה יחסית. תחושה לא נעימה".

מה קורה כשאתה מבין שאמא ריגלה עבור מדינת איוב והעבירה כספים?
"אני מבין שיש פה איזה משהו שהוא לא בסדר, ולא נעים לבני המשפחה. הרגשתי שחדרו לי לפרטיות. אני רוצה לציין כמה דברים לגבי אמא שלי ספציפית – בכתב האישום שלה לא מיוחס לה העברת מידע מכל סוג".

החשד שהיא העבירה כספים ופגשה שליח של הסוכן האיראני בטורקיה.
"כשאמרו לאמא שלי להעביר את הכסף הזה, היא לא ידעה למי הכסף עובר. הסוכן אמר לה שהכסף עובר במטרה לעזור כלכלית למשפחה במצוקה. כל הקשר הזה ביניהם נוצר מהרשת החברתית שמשתפת איראנים וישראלים מכל המדינות. הם משתפים בה דברים כמו תמונות, מאכלים ושירים".

אמא שלך מבינה שהיא ביצעה משימות נגד ביטחון ישראל?
"לא דיברתי עם אמא שלי עד היום. לא נתנו לנו לפגוש אותה או לדבר איתה בטלפון. היא אישה שהיום יום שלה הוא ללכת למוסד שבו היא עובדת. כשהיא חוזרת הביתה היא מבשלת לילדים, ודואגת שיהיה אוכל בערב לאבא שלי. היא אישה של בית ורוב היום נמצאת בו. זה לא מתחבר אפילו. עזוב לפגוע במדינה, היא לא מסוגלת לפגוע במישהו".

אתה משוכנע שמדובר בכוונה טובה, שהיא בכלל לא הייתה מודעת למה שהיא עושה.
"גם כתב האישום מייחס לה את הדבר הזה. היא לא העבירה מידע לאותו אדם".