כשאלירן אברמוב, פעיל חברתי באזור פרדס חנה, הרים את שקית הניילון השרועה על הרצפה בבית העלמין בעיר, הוא היה בהלם. "אני רואה ספסל בבית קברות עם ניילון, אבל לא רציתי לעכל שיש שם בן אדם", מספר אברמוב. "כל הפנים שלו כוויות קור. אתה לא רואה פנים. המילים שלו היו 'פה ההורים שלי, אני עוד מעט מגיע אליהם, תשאירו אותי פה'". מתחת לאותה שקית ניילון ששימשה אותו כשמיכה, מצא אברמוב את ישראל, צעיר בן 26 מפרדס חנה, שלאחר שביתו נשרף, העתיק את מגוריו בלית ברירה לבית העלמין בעיר, בו קבורים הוריו.

לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

בתקווה למצוא לישראל מקום לישון, פנו אברמוב ופעילים נוספים פנו למשרד הרווחה, וזמן קצר לאחר מכן, ישראל נאסף לבית חולים כדי לקבל טיפול. אך להפתעתם הרבה, למחרת שוב מצאו את ישראל בבית העלמין. הפעילים לא ויתרו ולקחו את הצעיר למשרד הרווחה בעיריית פרדס חנה, אך רק כדי לשמוע שהמקרה באחריות משרד הבריאות בלבד. ממשרד הרווחה המשיכו אל בית החולים "הלל יפה" שבחדרה, שם טענו הרופאים שהוא עשה את כל הטיפולים ואין להם איך לעזור לו. גם בהוסטל לא הסכימו לקלוט אותו כששמעו על המחלה, מפחד שידביק את שאר הדיירים. "אתה רואה פה עכשיו כלב, אתה מתקשר חמש דקות מגיעים לקחת את הכלב", מוסיף אברמוב. "בן אדם ישן חודשיים בבית קברות, איך קורה דבר כזה?".

>> לוח שידורים ערוץ 12 

תגובת עיריית פרדס חנה:

גורמי הרווחה בדקו את כל האפשרויות לקורת גג עבור ישראל, במיוחד בימי חורף אלו. קיבלנו הנחיה ברורה וחד משמעית ממשרד הבריאות כי ישראל אינו מתאים למסגרות של משרד הרווחה, שכן שהותו שם עלולה להוות סיכון בריאותי עבורו. לרשויות המקומיות אין הוסטלים משל עצמן.

תגובת משרד הבריאות:

נעשו ונעשים מאמצים מרובים הן על ידי מערכת הבריאות, מערכת הרווחה והמערכת המשפחתית שלו עצמו לסייע לו. זכותו של אדם לסרב טיפול אולם אנו נמשיך במאמצים לנסות לסייע לו במצבו. חשוב להדגיש כי הוא אינו מהווה סכנה לבריאות הציבור.

תגובת משרד הרווחה:

מדובר באדם עם בעיות רפואיות מסכנות חיים, האחריות לטיפולו היא במסגרת משרד הבריאות.

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-23:25, קשת, ערוץ 12