ביממה האחרונה מופץ ברחבי הרשת סרטון בו נראים מאבטחי רכבת ישראל מתעמתים עם חייל. בסרטון, שצולם בתחנת רכבת בירושלים, נראים המאבטחים מכים את החייל, שאף פונה בסיום לבית חולים.

יוסי גבאי, חייל חרדי שמשרת ביחידה קרבית, יצא לחופשה ומכיוון שהוא מתגורר בשכונה חרדית בירושלים, מפקדיו אישרו לו לצאת ללא מדים כדי שלא יותקף בשכונת מגוריו. החייל טוען כי הוא הסביר את זה למבקרת בתחנת הרכבת, וטען כי הוא פטור מלשלם. אלא שבחוגר שלו הייתי בעיה כלשהי, וכתוצאה מכך התפתח העימות. "אני פתאום מוצא את עצמי מקבל אגרוף פה אגרוף שם. אפילו קללה לא הוצאתי מהפה, שום דבר. הסיפור נגרר, ובסוף מצאתי את עצמי עם כתף מפורקת ועל הרצפה מעורפל הכרה".

ברכבת ישראל מציירים תמונה שונה, וטוענים כי הסרטון ערוך באופן מגמתי. "הנוסע הזדהה כחייל אך הגיע לתחנה ללא מדים ועם חוגר לא תקין. הנוסע תקף והכה את הצוות ובשל כך עוכב על ידי צוות התחנה עד להגעת משטרה. הבוקר הוגשה נגד הנוסע תלונה במשטרה".

אסף אמון, עורך דינו של החייל אמר: "חשוב לזכור כי מדובר על לוחם חרדי, חייל בודד אשר בימים כתיקונם אני מייחלים לשילובם בחברה כדי לשאת במשותף בנטל. מקרים אלו יכולים לגרום לתוצאה הפוכה. נפעל למצות את הדין עם רכבת ישראל עד תום".