אמש (ש') קיבלה להקת "שלוה" את הכרטיס הראשון לגמר "הכוכב הבא לאירוויזיון" אחרי דו-קרב צמוד מול כתריה. כל זה קורה בזמן שברקע הדילמה בפניה עומדים חברי הלהקה, שחלקם דתיים, והיא האם להשתתף בתחרות האירופית במידה ויזכו בתוכנית - וזאת בגלל חילול השבת בחזרות לקראת השידור החי. הלהקה צפויה להתייעץ עם רב ובמהלך השבוע הקרוב תודיע על החלטתה הסופית בעניין.

כזכור, הזכות לייצג את ישראל באירוע הבינלאומי, שיערך בחודש מאי בתל-אביב, כרוכה בהשתתפות בחזרות ובמופעים גם במהלך השבת עצמה. ביום שישי שלפני גמר האירוויזיון נערכת חזרת שופטים חשובה, במהלכה מנקדים צוותי השיפוט המקצועיים מרחבי אירופה את המתמודדים (ניקוד שמהווה 50 אחוז מכלל ההצבעות). לא פחות חשוב מכך מוקלט המופע מתחילתו ועד סופו, וההקלטה נשלחת לכל המדינות שמשדרות את האירוע, למקרה שתתרחש תקלה בשידור וזה כדי שאף אחד ממאות המיליונים שצופים בתחרות ברחבי העולם לא ישים לב. בנוסף , בשבת עצמה נערכת חזרה גנרלית נוספת למופע.

בועז מעודה על דילמת השבת של להקת שלוה|צילום: מתוך "חי בלילה", שידורי קשת

זו אינה הפעם הראשונה בה נציג ישראל מתלבט האם לעלות על במת האירוויזיון, או לוותר על ההופעה בעקבות חילול שבת. לפני 11 שנים ייצג את ישראל בועז מעודה, זוכה העונה החמישית של כוכב נולד, באירוויזיון שנערך בבלגרד, בירת סרביה, עם השיר "כאילו כאן" (באנגלית - The fire In Your Eyes) שכתבו והלחינו דנה אינטרנשיונל ושי כרם. מעודה החליט בסופו של דבר להמשיך עם ההופעה, מה שהביא למדינת ישראל את המקום התשיעי המכובד, עם 124 נקודות.

עם זאת, בראיון ששודר אמש ב"חי בלילה" אמר מעודה שבדיעבד הוא מתחרט על אותה השתתפות, בגלל חילול השבת. "אני מצטער שעשיתי את זה, המשקל המצפוני יותר גדול", אמר מעודה והוסיף כי הרגיש בהבדל משמעותי באנרגיה בין הקדם אירוויזיון של אותה שנה להופעה עצמה על הבמה בבלגרד. מעודה הדגיש כי לדעתו אין אפשרות שרב יתיר חילול שבת עבור השתתפות באירוע, וזאת משום שאין מדובר פיקוח נפש או בדיפלומטיה קריטית, אלא באירוע בידור ומוסיקה. "את הבארכה הם יקבלו בזכות זה שהם לא ילכו לשם" סיכם מעודה, אך ציין שהוא מקווה שהלהקה תמצא את הדרך לכופף את החוקים ולהופיע במידה וייזכו מבלי לחלל שבת.

"הכוכב הבא לאירוויזיון 2019 תל אביב": שלב חצי הגמר ממשיך הערב ב-21:00, ערוץ 12