לפני שלושה ימים יצאה לדרך רפורמת הנשק בהובלתו של השר לבטחון פנים, גלעד ארדן. על פי התכנית החדשה, מאות אלפי יוצאי יחידות חי"ר בהכשרת רובאי 07 ומעלה יהיו זכאים לבקש רישיון לכלי ירייה, וקצינים ונגדים לא יידרשו להחזיר את הרישיון והנשק שברשותם עם סיום שירות המילואים הפעיל. למעשה, כחצי מיליון רישיונות חדשים יחולקו לאלו שימצאו מתאימים, והם יצטרפו אל כ-140 אלף נושאי הנשק הקיימים.  

>> לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

בכתבה ששודרה אמש (ד') ב"חי בלילה", הציגה מעיין אדם את תוצאות מבחן הזכאות שלה לנשיאת נשק, מדובר בבדיקה הראשונית בדרך להשגת רישיון לכלי ירייה, מתוך האתר של המשרד לביטחון פנים. אדם הזינה את פרטיה האישיים, את התפקיד בו שירתה בצבא, ונמצאה כמועמדת פוטנציאלית מתאימה. חשוב לציין שכדי לקבל רישיון צריך להציג בהמשך גם אישור רפואי המעיד על כשירות לנשיאת נשק.

באתר המשרד לביטחון פנים, מצאה אדם גם סרטון הדרכה המפרט את השלבים בהגשת הבקשה להוצאת הרישיון. בסרטון זיהתה אדם מספר טעויות: אל מחסנית האקדח המופיע בסרטון מוכנסים כדורי 5.56 מ"מ, כדורי רובה סטנדרטיים, במקום כדורים המתאימים לאקדח. במטווח המופיע בסרטון מופיעות שתי טעויות נוספות – המדריך עומד מאחורי קו הירי, והיורה אוחז את האקדח ביד אחת – שתי טעויות בטיחותיות חמורות.

מהמשרד לביטחון פנים נמסר בתגובה: "מדובר בסרטון אנימציה הממחיש את שלבי הגשת הבקשה לרישיון לכלי ירייה ולא כיצד לירות. לא אמור להיות קשר בין הסרטון למציאות".

>> צפו בפרקים המלאים של "חי בלילה" ב-makoTV

>> לוח שידורים ערוץ 12 

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-22:40, קשת, ערוץ 12