בשבוע שעבר ואחרי חודשים שהייתה סגורה לנופשים, נפתחה העיר אילת מחדש במסגרת מתווה ה"איים הירוקים", שמחריג את העיר ומאפשר כניסה חופשית אליה בכפוף להצגת בדיקת קורונה שלילית, וזאת על מנת להחזיר את העיר לחיים ולאפשר לתושביה להתפרנס בכבוד.

בעוד אנשים שמגיעים ללא בדיקת קורונה כלל מסורבים בתוקף להיכנס לעיר, אחרים שמציגים אישורים נכנסים לעיר ללא בעיה. ולמרות זאת, האישורים לא מאומתים לפי תעודת זהות במסוף משטרתי או במאגר כלשהו, מה שיוצר פתח לזיופים של אישורי בדיקת קורונה, שכל מה שנדרש זה ידע מינימלי בתוכנת "Word".

המלונות באילת ובים המלח נפתחים מחדש (צילום: החדשות12)
תושב אילת: "נתקלנו בהמון זיופים"|צילום: החדשות12

אתמול (ראשוון), נתפסו שלושה אנשים שעשו שימוש באישור מקורי, העתיקו אותו ושינו רק את השם ואת תעודת הזהות. במקרה שלהם הם נתפסו כי השתמשו בפונט שאינו תואם את זה של האישור המקורי. בשל המעשה הפלילי, עיריית אילת הגישה תלונה במשטרה נגד אותם שלושה זייפנים.

"מה שקורה כרגע זה בלגן שלם", סיפר ד', תושב אילת. "כל אחד עושה מה שבא לו, אין באמת פיקוח בכניסה. נתקלנו בהמון זיופים ובהמון אנשים שיכולים להיכנס חופשי בלי בדיקה קפדנית באמת. לפי מה שראינו, הנהג מוציא דף של כביכול הבדיקה, אומרים לו 'אין בעיה' וממשיכים. אין באמת התמקדות, מאכזב".

ממשרד הבריאות נמסר: "הפיכת העיר אילת לאי ירוק תלויה ביכולת לאתר תחלואה בצורה מהירה בקרב התושבים ומניעת כניסת חולים בקרב הנופשים. אי הקפדה על הבדיקות היא זו שעלולה לגרום לאילת להיות אדומה. בכל הנוגע לאכיפה יש לפנות לעיריית אילת ומשטרת ישראל האחראיות על כך".