טיולי ליקוט מזון הפכו לדבר טרנדי בשנים האחרונות. זו אמורה להיות חוויה טהורה שמחברת בין האדם לטבע, אבל הדס שטייף חשפה אמש איך טיולים כאלה הפכו לסיוט, ופרסמה עדויות של נשים רבות שהוטרדו מינית על ידי מדריך הטיול, גורו המלקטים. העדויות המטרידות מגיעות כנגד מנהל הטיולים, אדם בשם אופק, וחושפות איך הוא מנשק אותן ונוגע בהן תוך כדי שהן ישנות.

אחת המשתתפות באותם טיולים היא תמר, שמסבירה איך היא הבינה שההתנהלות של אופק פסולה: "דמיינתי שההתמקדות תהיה בטבע, אבל מאוד מהר ההתמקדות הייתה בכל מיני תרגילים אישיים, דיבור על רגשות, דברים שקשה לדבר עליהם. אני מגיעה לטיול כבר עם תחושה שנחשפתי, הוא יודע מה החולשות שלי והקשיים שלי".

האווירה שאופק משרה על המשתתפים בטיולים מהסוג הזה היא מינית, כך מספרת תמר: "יש שם המון מגע בין המשתתפים. הולכים לישון מאוד צמודים, וזה יוצר מצב שכשאופק אומר למישהי שיש לו מחלה והוא הולך לגעת בה מתוך שינה, אז אין אפשרות להחליף מקום. כשיש מישהו שהוא בעל סמכות וכח, אין אפשרות להגיד לו שאני לא רוצה לישון לידו". לדבריה של תמר, אופק יעדיף נשים צעירות ותמימות יחסית, שיהיה להן קשה להבין שההתנהגות שלו לקויה: "במשך מספר לא קטן של שנים הוא עושה את זה בכל טיול. הוא יודע איך לצאת מזה, הוא מתוחכם ומשחק אותה תמים".

>> לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

המקרה הזה הוא ממש לא היחיד, העדויות מצטברות ונשים רבות כבר התלוננו על דפוס התנהגות דומה מצד אופק. חלק מהתלונות הגיעו למרכז לנפגעי כתות, כך מוסרת מנהלת המרכז: "במהלך השנים הגיעו אלינו 6 תלונות שונות על אופק מלקטים מטיילים. התרשמנו שהעדויות אמינות. מהעדויות מצטיירת תמונה מדאיגה של אדם שמשתמש בפלטפורמה האידיאולוגית שהוא משווק לסיפוק צרכיו האישיים והמיניים".

רותם טוני, דוברת חברת הטיולים מסרה בתגובה: "ככל שהיה מגע כלשהו הוא נעשה בהסכמה".

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-22:40, קשת, ערוץ 12